Naujas bandymų metodas degalų sąnaudų ir teršalų kiekiui nustatyti
PASAULINĖS SUDERINTOS LENGVŲJŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ BANDYMŲ PROCEDŪROS PRISTATYMAS
Nuo devintojo dešimtmečio bandymai Europos naujų automobilių teršalų ir degalų sąnaudų kiekiui nustatyti buvo atliekami taikant naujojo Europos važiavimo ciklo (NEDC) bandymų procedūrą. Nuo 2017 m. rugsėjo 1 d. pradėta taikyti nauja pasaulinė suderinta lengvųjų transporto priemonių bandymų procedūra (WLTP), kuri padeda automobilių pirkėjams ir savininkams realiau įvertinti automobilių važiavimo charakteristikas.
KAS KEIČIASI PEREINANT NUO NEDC PRIE WLTP
Dėl pažangesnių automobilių technologijų ir važiavimo sąlygų pokyčių beveik 40 metų senumo NEDC važiavimo ciklo bandymus teko pakeisti. Siekiant užtikrinti tikslesnį būdą apskaičiuoti ir palyginti automobilio degalų sąnaudų bei teršalų kiekį, bandymai pagal naująją WLTP procedūrą atliekami realesnėmis sąlygomis, kad matuojamos reikšmės geriau atspindėtų eksploatacines automobilio charakteristikas.
Bandymų ciklas. Dinamiški bandymai, geriau atspindintys realias važiavimo sąlygas
Bandymo trukmė. Bandymas trunka 30 min., t. y. 10 min. ilgiau
Bandymo atstumas. Bandymo atstumas – 23,25 km, t.y. dukart ilgesnis už naudotą anksčiau
Važiavimo etapai. Dinamiškesni etapai: 52 proc. mieste ir 48 proc. ne mieste
Vidutinis ir maksimalus greitis. Vidutinis greitis – 46,5 km/h (padidėjo 12,5 km/h), o maksimalus greitis padidėjo iki 131 km/h
Papildoma įranga. Atsižvelgiama į papildomą automobilio įrangą (veikiančią CO2 ir degalų sąnaudų rodiklius)
Pavarų perjungimas. Kiekvienam automobiliui būdingi skirtingi pavarų perjungimo momentai
Bandymo temperatūra. Matavimai dabar atliekami esant 23 ºC temperatūrai (CO2 rodikliai pakoreguoti iki 14 ºC), o anksčiau buvo matuojama 20–30 ºC temperatūroje
DIDESNIS SKAIDRUMAS
Nuo 2017 m. rugsėjo iki 2018 m. rugsėjo visi nauji automobiliai turės būti patvirtinti pagal WLTP bandymų procedūrą (lengvieji komerciniai automobiliai – po vienerių metų). Prius – pirmasis Toyota modelis, kuris 2017 m. ketvirtajame ketvirtyje bus sertifikuotas pagal WLTP.
Toyota palankiai vertina perėjimą prie WLTP procedūros, kuri leis mūsų klientams nustatyti tikslesnį degalų sąnaudų ir teršalų kiekį. Toyota, kaip aplinką tausojančio transporto rinkos lyderė, praleido dešimtmečius ieškodama būdų, kaip gaminti mažiau aplinką teršiančius automobilius, kurdama technologijas, tokias kaip hibridinės pavaros sistemos, kurios įrodė galinčios sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, ir padėdama formuoti mažai anglies dioksido išskiriančią visuomenę.
KASDIENIAI BANDYMAI, REALŪS REZULTATAI
Taikant naująją WLTP bandymų procedūrą, laboratoriniai matavimai dabar geriau atspindės jūsų kasdienio gyvenimo situacijas. Tai reiškia, jog pateikti naujų automobilių degalų sąnaudų ir taršos rodikliai yra tikslesni ir realesni.