toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija
techniniam aptarnavimui
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

TOYOTA CONCEPT-I serijos modeliai ir TOYOTA FINE-COMFORT RIDE koncepcija

 

Ženevos automobilių parodoje europiečiams pristatoma naujų koncepcinių automobilių serija, atskleidžianti Toyota dizaino koncepciją, kuri bus taikoma pagreitinta tvarka įgyvendinamoje elektrifikuotų automobilių plėtros programoje. Akumuliatorinių elektromobilių (BEV) serija Concept-i ir kuro elementais varomas elektromobilis (FCEV) TOYOTA FINE-Comfort Ride yra pavyzdžiai, rodantys, kaip naujos technologijos gali būti panaudotos plečiant asmeninio mobilumo galimybes ir kuriant tvarią visuomenę.

2017 m. pabaigoje Toyota Motor Corporation pranešė planuojanti padidinti elektrifikuotų automobilių gamybos tempą ir maždaug iki 2030 m. pasiekti 5,5 mln. viršijančius pardavimų rodiklius. Tikimasi, jog daugiau nei 1 mln. šios pardavimų apimties sudarys akumuliatoriniai arba kuro elementais varomi elektromobiliai (BEV ir FCEV), neišskiriantys į aplinką nė gramo teršalų.

Įgyvendinant šį ambicingą tikslą, iki 2025 m. bus elektrifikuoti visi Toyota modeliai arba į asortimentą bus įtrauktos elektrinės jų versijos. Tai kartu bus svarus indėlis siekiant iki 2050 m. įvykdyti Toyota aplinkosaugos uždavinį – 90 proc. sumažinti bendrą naujų automobilių taršos kiekį (lyginant su 2010 m. rodikliais). Užsibrėžusi pasiekti tokių ženklių rezultatų, Toyota su Panasonic Corporation taip pat inicijavo galimybių tyrimą dėl bendros veiklos, orientuotos į elektrifikuotiems automobiliams skirtų prizminių akumuliatorių efektyvumo, saugumo, kainų ir stabilaus tiekimo problemų sprendimą.

Toyota pristato šiuo metu tiriamus dizaino ir inžinerinius sprendimus, kurie gali maksimaliai išplėsti būsimų akumuliatorinių elektromobilių (BEV) ir kuro elementais varomų automobilių (FCEV) potencialą. Šie sprendimai padės ne tik sumažinti aplinkos taršą, bet ir užtikrinti saugesnio ir prieinamesnio mobilumo galimybes, ypač vyresniems ir neįgaliems žmonėms.

Concept-i seriją sudaro trys akumuliatoriniai elektromobiliai (BEV). Visi jie sukurti patenkinti skirtingų naudotojų poreikius įvairiomis važiavimo sąlygomis. TOYOTA FINE-Comfort Ride koncepcija – FCEV technologijos pritaikymo gaminant erdvų naujos formos prabangų sedaną su lanksčiomis erdvės išdėstymo galimybėmis pavyzdys.

Toyota pristato automobilio ir vairuotojo partnerystės idėją, pademonstruodama, kaip, panaudojus dirbtinio intelekto, didžiųjų duomenų rinkimo ir Agent technologijas, automobilis gali atpažinti vairuotojo nuotaikas bei savijautą ir atitinkamai prisitaikyti, kad kelionės būtų saugios ir smagios.

TOYOTA žvilgsnis į mobilumo ateitį: CONCEPT-i SERIJA

Naujos Toyota Concept-i serijos automobiliuose yra įdiegtos dirbtinio intelekto (AI) technologijos, kurios padeda automobiliams suprasti savo vairuotojus ir tapti jų partneriais – automobiliai ir žmonės gali pažinti vieni kitus ir mokytis vieni iš kitų. Ši ateities mobilumo vizija Ženevos automobilių parodoje Europos publikai pristatoma pirmą kartą. Ją įkūnija trys Toyota Concept-i modeliai, galintys patenkinti įvairius asmeninio transporto poreikius.

Šalia keturračio Toyota Concept-i modelio demonstruojama universali maža transporto priemonė Concept-i RIDE, kuria gali naudotis visi asmenys, tarp jų ir judantys neįgaliųjų vežimėliais bei senjorai, bei šaligatviais tarp pėsčiųjų saugiai judėti skirta transporto priemonė Concept-i WALK.

Pagrindinė Toyota Concept-i serijos modelių technologija orientuota į žmonių supratimą (LEARN): pasitelkdamas dirbtinį intelektą, automobilis gali atpažinti vairuotojo emocijas ir numatyti jo norus. Ji sujungta su automatinio vairavimo sistemomis, kad vairuotojas galėtų saugiai ir ramiai jaustis kelyje (PROTECT). Be to, patobulinus technologiją, automobilis gali numatyti vairuotojo jausmus, leisdamas patirti jam tikrą vairavimo džiaugsmą (INSPIRE).

Toyota Concept-i

Technologija, kuri supranta žmones (LEARN)

Remdamasis kompleksu duomenų apie vairuotojo išraiškas, jo veiksmus ir balso toną bei juos analizuodamas, Concept-i įvertina vairuotojo budrumą ir emocinę būklę. Bendroji informacija (pavyzdžiui, naujienos interneto svetainėse) palyginama su informacija apie asmenis (pavyzdžiui, remiantis jų aktyvumu socialiniuose tinkluose, GPS informacija ir pokalbių istorija automobilyje) ir, atsižvelgiant į pasikartojančias temas, numatomi vairuotojų norai.

Technologija, kuri supranta žmones (LEARN), remiasi „gilaus pažinimo“ metodais, tokiais kaip emocijų įvertinimas ir norų numatymas. Dėl šių įdiegtų sprendimų Toyota Concept-i serijos automobiliai pateikia novatorišką saugumo (PROTECT) bei smagios vairavimo patirties (INSPIRE) formulę.

Saugumo ir ramybės jausmas (PROTECT)

Concept-i ne tik vertina išorines sąlygas. Šis koncepcinis modelis naudojasi žmones suprantančia technologija, kad galėtų nustatyti vairuotojo būklę, ir stebi vairuotojo bei automobilio patikimumą. Pavyzdžiui, kai automobilio patikimumo lygis yra aukštas ir yra nustatyta būtina pagalba vairuotojui esant pavojingos būklės ar ypač įsitempusiam, Concept-i įjungia automatinio vairavimo režimą. Jo veikimas pagrįstas automatinio vairavimo koncepcija Toyota Mobility Teammate stebint vairuotojus ir jiems padedant reikiamu momentu.

Be to, atsižvelgdamas į vairuotojo nuotaiką ir budrumo bei nuovargio lygį, jis gali simuliuoti pojūčius, pavyzdžiui, regėjimo, lytėjimo ir uoslės. Tai gali padėti vairuotojams labiau atsipalaiduoti ir kovoti su mieguistumu.

Smagūs vairavimo potyriai (INSPIRE)

Įvertinęs vairuotojo nuotaiką ir norus, Concept-i gali užmegzti pokalbį. Automobilis siūlo dominančias temas, inicijuodamas naujo tipo dvipusį laisvą pokalbį. Be to, periodiškai braižydamas vairuotojo emocinės būklės ir GPS duomenų diagramą, jis gali sukurti „emocinį“ žemėlapį. Remdamasis renkamais didžiaisiais duomenimis, Concept-i serijos modelis gali pasiūlyti naujus smagius maršrutus šiek tiek nukrypstant nuo kelionės plano.

Concept-i būdingas į priekį paslinktas futuristinis siluetas ir paprastas atviras vidus. Pradedant nuo Agent technologijos prietaisų skydelio centre, dizaino tema plėtojama toliau, iš vidaus pereinant į išorę. Tai sukuria vientiso stiliaus, sujungiančio prietaisų skydelio dizainą ir kėbulo apdailą, įspūdį. Siūloma nauja valdymo patirtis naudojantis intuityvia HMI sąsaja su Agent technologija ir 3D projekciniu ekranu.

Iki maždaug 2020 m. Toyota planuoja keliuose išbandyti kelias koncepcinio modelio funkcijas.

Toyota Concept-i RIDE

Universalios specifikacijos ir galimybė naudotis neįgaliųjų vežimėliais judantiems žmonėms

Concept-i RIDE montuojamos kiro sparno formos plačiai atsidarančios durelės, pro kurias lengva patekti į vidų, ir elektra valdoma sėdynė, kuri pasislenka į priekį link atidarytų durelių, kad žmonės iš neįgaliojo vežimėlio galėtų lengvai ir sklandžiai persėsti į automobilį ir atvirkščiai. Atidarant ar uždarant dureles, kartu su jomis įkeliamas arba iškeliamas neįgaliojo vežimėlis. Jis lengvai telpa gale dėl lanksčios automobilio sėdynės konstrukcijos.

Automobiliui valdyti vietoj vairo ir akceleratoriaus bei stabdžio pedalų įrengta svirtelė. Dėl kompaktiškų matmenų jį galima be vargo pastatyti siaurose stovėjimo vietose ar iš jų išvažiuoti. Daug dėmesio skirta valdymo paprastumui, kad šią transporto priemonę būtų lengva vairuoti, stabdyti ar pastatyti.

Prietaisų skydelyje įrengtame plačiame ekrane įdiegta dirbtinio intelekto technologija Agent, būdinga visiems Concept-i serijos modeliams. Ši sistema keliaujant nuolat pateikia naudingą informaciją, pavyzdžiui, praneša apie įstaigas su patogumais neįgaliesiems.

Saugumo ir ramybės jausmas

Automobiliui važiuojant, vairuotojas sėdi centre. Dėl pagalbinių funkcijų, tokių kaip automatinis statymas ar statymas automatizuotose stovėjimo aikštelėse, šia transporto priemone gali saugiai ir be jokių rūpesčių naudotis visi, ne tik neįgaliųjų vežimėliais judantys asmenys (pavyzdžiui, vyresnio amžiaus žmonės).

Toyota koncepcija Concept-i RIDE pristatoma kaip automobilių dalijimosi sprendimas, kuris suteiks judėjimo laisvę platesnei žmonių auditorijai, nes šiuo metu ja galima mėgautis daugiausia turint savo nuosavus automobilius.

Toyota Concept-i WALK

 

Saugu važiuoti šaligatviais ir pėsčiųjų zonose

Transporto priemonė Concept-i WALK gali apsisukti vietoje, nes ji yra trumpesnė nei vidutinis žingsnis ir siauresnė už žmogaus pečius. Gatvėje ji užima beveik tiek pat vietos, kiek ir vaikščiojantis pėstysis. Remdamasis pokalbiais su dirbtinio intelekto Agent sistema ir duomenimis, gautais iš rankenėlėse įrengtų jutiklių, Concept-i WALK modelis taip pat gali suprasti savo vairuotoją ir, esant būtinybei, jį lydėti. Aptikusi pavojų judėjimo metu, transporto priemonė įspėja vairuotoją ir automatiškai imasi atitinkamų apsaugos priemonių. Trys ratai ir pagal greitį reguliuojama važiuoklės bazė užtikrina Concept-i WALK stabilumą judant ir stabdant.

Gali naudotis bet kuris asmuo

Valdymo funkcija reiškia, kad Concept-i WALK naudotojams nereikia perkelti savo kūno svorio, norint įveikti posūkius. Dėl žemų grindų ant šios transporto priemonės lengva užlipti ir nuo jos nulipti, nepriklausomai nuo amžiaus, lyties ar net aprangos.

Šis Toyota modelis taip pat numatytas kaip tinkamas sprendimas teikiant dalijimosi paslaugas. Concept-i WALK modelis yra susietas su kitomis transporto priemonėmis ir skirtas trumpai kelio atkarpai įveikti.

Toyota Fine-Comfort Ride

Toyota Fine-Comfort Ride – kuro elementais varomas elektromobilis (FCEV), pristatantis ateities mobilumo koncepciją mažai anglies dioksido išskiriančiai ir plačiai vandenilį bei atsinaujinančius energijos šaltinius naudojančiai visuomenei. Jis buvo sumanytas kaip „naujos formos prabangus sedanas“ su lanksčia komponuote, kuri įmanoma tik elektromobiliuose. Naudodamas vandenilį kaip energijos šaltinį, jis gali generuoti didelį elektros energijos kiekį.

Europiečiams pirmą kartą Ženevos automobilių parodoje pristatomas koncepcinis modelis pasižymi nepriekaištingais aplinkosaugos rodikliais – važiuodamas jis neišskiria nė gramo CO2 ir kitų „susirūpinimą keliančių medžiagų“ (SoC). Šis automobilis turi ir kitų privalumų – juo patogu naudotis, galima nuvažiuoti ilgą atstumą, o vandenilio talpykla pripildoma vidutiniškai per tris minutes.

Saloną apimanti kėbulo dalis pasižymi deimanto forma ir nuo vidurio iki centro išplatėja, o į galą susiaurėja. Tai leido iki maksimumo išplėsti erdvę ties antrąja sėdynių eile ir sukurti aerodinamišką dizainą.

Elektros energija tiesiogiai pasitarnavo kuriant lanksčiai pritaikomą salono erdvę: automobilyje įrengtas ne vienas elektrinis variklis po gaubtu, bet po variklį kiekviename rate, ratus atitraukiant kuo arčiau automobilio kampų. Danga kėbulo apačioje užtikrina didesnį stabilumą ir mažesnį triukšmo lygį, kaip ir priklauso aukštos klasės sedanui.

TOYOTA FINE-Comfort Ride perteikia ateities mobilumo idėją. Tai daugiau nei šiaip „važiavimas“, tai papildoma vertė, kurią žmonės gali patirti keliaudami itin komfortiškoje aplinkoje. Automobilyje aplink vairuotojo ir keleivių sėdynes patogiai įrengta skaitmeninio asistento sistema ir jutiklinis ekranas, todėl kiekvienas gali lengvai naudotis informacija. Sėdynės lanksčiai prisitaiko prie bet kokios kūno padėties. Sėdynes galima išdėstyti įvairiais būdais, TOYOTA FINE-Comfort Ride paverčiant asmenine erdve arba bendra zona, kurioje žmonės gali keliaudami bendrauti.

Automobilis važiuoja tyliai ir sklandžiai, maksimaliai panaudodamas vandenilinio kuro užtikrinamus didelius elektros energijos pajėgumus. Automobilio salone gausu įvairios įrangos. Be to, su pripildyta vandenilio talpykla jis gali nuvažiuoti apie 1000 km (pagal Japonijos JC08 bandymų ciklą).

Tai šešiavietis automobilis, kurio ilgis – 4830 mm, plotis – 1950 mm, aukštis – 1650 mm, o važiuoklės bazė – 3450 mm.

2018-03-07