toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija
techniniam aptarnavimui
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

Pasaulinė naujosios TOYOTA GR SUPRA premjera 2019 m. Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje

2019 m. sausio 14 d. Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite visam pasauliui pirmą kartą pristatyta naujoji Toyota GR Supra, kuri atstovauja penktajai Toyota legendinio sportinio automobilio kartai ir yra pirmasis TOYOTA GAZOO Racing sukurtas pasaulinis GR modelis.

Naujoji Toyota GR Supra buvo sumanyta kaip „grynakraujis“ sportinis automobilis, nedarant jokių išlygų, trukdančių mėgautis maloniais vairavimo potyriais. Vyriausiasis inžinierius Tetsuya Tada liko ištikimas klasikiniam formatui su priekyje montuojamu šešių cilindrų vienaeiliu varikliu ir galiniais varomaisiais ratais, kurie būdingi ankstesnių kartų Toyota Supra ir pirmajam 2000GT sportiniam automobiliui. Dėl trumpos važiuoklės bazės, plačios tarpvėžės, mažo svorio, žemo svorio centro ir itin tvirtos kėbulo konstrukcijos automobilių entuziastai gali tikėtis įkvepiančio galios, manevringumo ir tikslaus valdymo derinio.

3,0 l variklis su dviejų kanalų turbokompresoriumi išvysto 340 DIN AG galią, o jo sukimo momentas siekia 500 Nm. Šio variklio ir su juo montuojamo aštuonių pavarų automatinės transmisijos duetas lemia sklandų bei efektingą automobilio pagreitėjimą ir aukštą sukimo momentą visame variklio sūkių diapazone.

Svarbų vaidmenį tobulinant naujojo sportinio automobilio dinamines charakteristikas atliko TOYOTA GAZOO Racing komanda: ji visapusiškai išbandė automobilį garsiojoje Niurburgringo Šiaurinėje kilpoje ir aplinkiniuose Vokietijos keliuose, kad užtikrintų nepriekaištingą automobilio manevringumą, stabilumą ir išskirtinį valdymą. Intensyvūs bandymai buvo atliekami ir kitų pasaulio šalių keliuose.

Norėdamas įsitikinti, kad automobilis atitinka nurodytas charakteristikas, Toyota prezidentas Akio Toyoda pats jį išbandė Niurburgringo trasoje, prieš uždegdamas žalią šviesą šio modelio gamybai.

Visi automobiliai bus gaminami Austrijos mieste Grace.

„Grynakraujis“ sportinis automobilis

Naujojoje Toyota GR Supra įkūnyta didinga Toyota sportinių automobilių praeitis. Itin pastebima pirmojo 2000GT sportinio modelio įtaka, kurią atspindi ilgas variklio dangtis, kompaktiškas kėbulas ir „double-bubble“ stogas, o priekinės ir galinės dalių stilistika, ypač tvirti galiniai sparnai ir integruotas aptakas primena ketvirtosios kartos Supra. Panašumai neapsiriboja vien išore: naujoji Toyota GR Supra iš savo garsių pirmtakų perėmė tą patį klasikinį sportinio automobilio formatą su priekyje montuojamu galingu šešių cilindrų varikliu ir galiniais varomaisiais ratais.

Toyota Supra dizaino tema pirmą kartą pristatyta su efektingu FT-1 koncepciniu automobiliu, pasirodžiusiu 2014 m. Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite. Vyriausiasis Toyota Supra dizaineris Nobuo Nakamura labai glaustai apibūdino užduotį – „koncentruotos ribos“, vengdamas emocingų epitetų, kad jo komandos nariai galėtų laisvai perteikti tikro individualaus sportinio automobilio viziją sukurdami išties originalų dizainą.

„Vyriausiasis inžinierius Tetsuya Tada užsiėmė važiavimo charakteristikomis, o mano misija buvo sukurti dizainą, kuris vizualiai ir fiziškai būtų patrauklus sportinių automobilių gerbėjams, – teigė jis. – Pritaikius komponuotę su priekyje montuojamu vienaeiliu šešių cilindrų varikliu ir galiniais varomaisiais ratais, kuri retai pasitaiko šiuolaikiniuose automobiliuose, man pavyko pasiekti Toyota galimybių ribas peržengiantį rezultatą.“

Koncepcija „koncentruotos ribos“ tiesiogiai atsispindi automobilio konstrukcijoje, kurią sudaro trys pagrindinės dalys – trumpa važiuoklės bazė, dideli ratai ir plati stovėsena, preciziška dvivietė kabina ir ilgas variklio dangtis bei kompaktiškas kėbulas, išryškinantys šešių cilindrų vienaeilio variklio ir galinių varomųjų ratų kombinaciją.

Nobuo Nakamura buvo užsimojęs sukurti šiuolaikinio dizaino automobilį su praeitį menančia klasikinio sportinio automobilio stilistika.

Galutiniame dizaino variante „koncentriškumo“ tema atpažįstama iš santykio tarp Toyota GR Supra didelio skersmens ratų, trumpos važiuoklės bazės ir bendro ilgio. Pažymėtina, jog važiuoklės bazė yra trumpesnė nei GT86 kupė, o padangos didesnės. „Ribų“ temą plėtoja plati automobilio stovėsena ir kompaktiškos kabinos proporcijos, lemiančios didesnį manevringumą ir stabilumą.

Siekiant užtikrinti optimalų pasipriešinimo koeficientą ir keliamąją jėgą, taip pat idealią svorio pusiausvyrą tarp priekinės ir galinės dalių, tiksliai apskaičiuota kiekviena konstrukcijos detalė. Pavyzdžiui, „double-bubble“ stogas nėra vien praeities įkvėptas stilingas elementas. Jis kartu efektyviai sumažina vėjo pasipriešinimą dėl trumpesnės automobilio priekinės dalies – salono aukštis dėl to nė kiek nesumažėja.

Priekinės dalies dizainas perimtas iš ketvirtosios kartos Supra modelio, tačiau yra daug išraiškingesnis. Tai lemia žema stovėsena, kurią išryškina išsikišusios centrinės radiatoriaus grotelės ir šonuose įrengtos didelės oro įsiurbimo angos varikliui aušinti. Charakteringi priekiniai žibintai išsiskiria šešių šviesos diodų konstrukcija su posūkių ir dienos šviesos žibintais. Išraiškingi ir tvirti slenksčiai byloja apie ypač tvirtą automobilio konstrukciją.

Europos rinkai skirtuose Toyota GR Supra modeliuose kaip standartinė įranga bus komplektuojami lengvi ir tvirti 19 colių kaltiniai lengvojo lydinio ratlankiai su pereinančiais juodais ir nedažytais poliruotais plonais stipinais.

Efektingas Toyota Supra dizainas bus pristatytas su aštuonių skirtingų išorės spalvų gama, į kurią įtraukti ryškiai raudonas, geltonas ir mėlynas atspalviai.

Kabinos koncepcija: vairuotojas yra įvykių centre

Naujojo Toyota GR Supra vairuotojo kabina išsiskiria tradicinių GT elementų ir šiuolaikinių funkcijų derme. Kabina įrengta taip, kad padėtų vairuotojui susikoncentruoti į vairavimą. Ji atspindi tiesioginę vienviečių lenktyninių automobilių kabinos konstrukcijos įtaką. Žemai įrengtas, plonas horizontalus prietaisų skydelis užtikrina maksimalų priekinį vaizdą, todėl vairuotojas gali tiksliau kontroliuoti automobilio padėtį kelyje važiuodamas didesniu greičiu. Valdymą palengvina kompaktiškai sugrupuoti pagrindiniai valdikliai.

Tiesiai priešais vairuotoją įrengtas projekcinis ekranas, matuokliai ir pavarų perjungimo svirtelės. Ant trijų stipinų vairo įrengti papildomi jungikliai. Vairas aptrauktas oda ir yra optimalios formos, todėl jį patogu suimti. Pro vairą gerai matosi didelės raiškos 8,8 colio prietaisų skydelis. Centre įrengtas tachometras su 3D efektu ir pavarų perjungimo indikatorius, kairėje pusėje pateikiami greičio rodmenys, o dešinėje pusėje – informacinės ir pramoginės bei navigacijos sistemų informacija.

Automobilis išsiskiria gana talpia bagažine – joje pakanka vietos į savaitgalio kelionę vykstančių dviejų žmonių daiktams sudėti.

Lenktyninės sėdynės

Dėl lenktyniniams automobiliams būdingo sėdynių dizaino naujoje Toyota GR Supra visuomet sėdėsite komfortiškai, jausdami tvirtą atramą, ypač važiuodami lenktynių trasoje. Šoninės atramos sėdimojoje dalyje ir aukštame atloše tvirtai prilaiko kūną. Į sėdynes integruota ir galvos atrama. Siūlomi keli apmušalų variantai: odiniai arba kombinuotieji su oda trauktomis atramomis ir perforuota Alcantara medžiaga dengtu atlošu bei sėdimąja dalimi geresnei ventiliacijai ir didesnei atramai užtikrinti.

Variklio charakteristikos

Naujosios Toyota GR Supra varomoji jėga – 3,0 l šešių cilindrų vienaeilis variklis, kurio maksimali galia siekia 340 DIN AG, o sukimo momentas – 500 Nm. Jis komplektuojamas su dviejų kanalų turbokompresoriumi ir ypač tikslia tiesioginio degalų įpurškimo bei kintamojo vožtuvų reguliavimo sistemomis, užtikrinančiomis geriausią segmente sukimo momentą net pačių žemiausių apsukų diapazone. Tai galingas, puikiai subalansuotas ir sklandžiai veikiantis galios agregatas, kuris lengvai padidina apsukas ir leidžia mėgautis efektingu pagreitėjimu.

Jis montuojamas su aštuonių pavarų automatine transmisija, užtikrinančia ypač greitą pavarų perjungimą su trumpais pavarų perdavimo skaičiais perjungiant žemesnes pavaras. Vairuotojas gali keisti pavaras ant vairo esančiomis pavarų perjungimo svirtelėmis ir pagal poreikį bei atsižvelgdamas į kelio sąlygas pasirinkti Normal arba Sport važiavimo režimus. Variklio paleidimo kontrolės sistema lemia galingą automobilio pagreitėjimą esant maksimaliai traukai: iki 100 km/h jis įsibėgėja vos per 4,3 sekundės. Vairuotojui pasirinkus Sport režimą, atitinkamai pakoreguojamas variklio garsas ir reakcija, pavarų perjungimo režimas, amortizavimo jėga, vairo ir aktyviojo diferencialo nustatymai. Automobilio stabilumo kontrolės sistema turi specialų Track režimą, kurį pasirinkus sumažinamas sistemos įsikišimo laipsnis, todėl vairuotojas gali labiau kontroliuoti automobilio dinamines charakteristikas.

Aktyvusis diferencialas

Visos Europos rinkai skirtos Toyota GR Supra versijos bus komplektuojamos su aktyviuoju diferencialu, kuris veikia tiek didinant, tiek mažinant greitį ir gali būti lengvai ir greitai reguliuojamas nuo nulio iki visiško blokavimo. Specialus elektroninis valdymo blokas kontroliuoja platų spektrą įeinančių vairo sistemos, droselinės sklendės ir stabdžio pedalo, variklio apsukų bei kampinio nuokrypio signalų, kad būtų tinkamu laiku aktyvuotas paleidimo mechanizmas.

Tai ypač pagerina stabilumą ir efektyvumą, kai padangos pasiekia maksimalaus našumo ribas. Diferencialo veikimas pastebimas visuose posūkių atlikimo etapuose: užtikrinamas didesnis stabilumas stabdymo bei sukimo metu ir maksimalus sukibimas, kai vairuotojas didina greitį išvažiuodamas iš posūkio.

Važiuoklės konstrukcija optimaliai pusiausvyrai pasiekti

Pirmoji užduotis pradėjus projektuoti automobilį nuo švaraus lapo – nustatyti jo išorės matmenis. Renkantis Toyota GR Supra matmenis, pirmenybė buvo teikiama automobilio manevringumui ir valdymui. Svarbiausia apskaičiuoti santykį tarp važiuoklės ilgio ir tarpvėžės pločio. Geriausia pusiausvyra pasiekiama, kai šis santykis yra 1,5–1,6. Todėl Toyota GR Supra projektavimo komandos atskaitos tašku tapo idealus „aukso pjūvio santykis“ – 1,55. Juo remiantis buvo optimizuojami ir visi kiti elementai.

Intensyvi valdymo tobulinimo programa

Tobulinant automobilio valdymo charakteristikas, buvo išsikelti aukšti tikslai. Juos pavyko pasiekti taikant tobulinimo programą, kuriai vadovavo TOYOTA GAZOO Racing. Pagal šią programą buvo atliekami intensyvūs bandymai įvairiuose sudėtinguose pasaulio keliuose. Bandymai buvo atliekami ir lenktynių trasose, įskaitant Niurburgringo Šiaurinę kilpą. Ypač tvirta konstrukcija (tvirtesnė net už Lexus LFA superautomobilio), žemas svorio centras (žemesnis nei GT86 kupė) ir idealus svorio pasiskirstymas tarp priekinės ir galinės dalių 50:50 santykiu buvo pagrindiniai veiksniai, padėję ištobulinti dinamines charakteristikas. Tačiau tai pareikalavo drąsių inžinerinių sprendimų. Pavyzdžiui, norima svorio pusiausvyra buvo pasiekta maksimaliai patraukus variklį į galą.

Ypač tvirta kėbulo konstrukcija leido tiksliau ir nuodugniau patobulinti pakabos geometriją ir pakoreguoti amortizatorių nustatymus. Naujos pakabos konstrukciją sudaro MacPherson statramsčiai su dviem šarnyrais priekyje ir penkių svirčių sistema gale. Dėl ypač tvirto priekinio pakabos porėmio ir valdymo svirčių montavimo taškų automobilis gali ypač tiksliai atlikti posūkius. Aliumininės valdymo svirtys ir šarnyrų atramos leido sumažinti nespyruoklinių automobilio dalių svorį ir užtikrinti išskirtinį manevringumą bei efektyvumą. Naujojoje GR Supra taip pat montuojamos efektyvios įvorės su didesniu išvirtimo kampu ir optimizuotomis kinematinėmis charakteristikomis. Elektrinis vairo stiprintuvas pritaikytas sportiniam važiavimui ir turi du valdymo režimus – Comfort ir Sport.

Galinei pakabai taip pat būdinga lengva konstrukcija su tvirtu porėmiu ir tvirtinimo elementu, sujungiančiu ją su kėbulu. Tai lemia ypač tikslų ratų valdymą. 19 colių kaltiniai lengvojo lydinio ratlankiai komplektuojami su ypač tvirtą sukibimą užtikrinančiomis Michelin Pilot Super Sport padangomis.

Gale jos yra šiek tiek platesnės nei priekyje. Galingi stabdžiai montuojami su keturių stūmoklių Brembo stabdžių apkabomis.

Toyota GR Supra yra pirmasis TOYOTA GAZOO Racing komandos sukurtas GR modelis pasaulinei rinkai.

TOYOTA GAZOO Racing yra pagrindinė už Toyota pasaulinės automobilių sporto programos įgyvendinimą atsakinga organizacija. Praėjusiais metais ši lenktynių komanda laimėjo FIA Pasaulio ištvermės lenktynių čempionato Le Mano 24 valandų trukmės lenktynes ir FIA Pasaulio ralio čempionatą gamintojų įskaitoje. Komandos veikla sutelkta į tris pagrindines sritis – į žmonių tobulinimą dalyvaujant automobilių sporto renginiuose, automobilių sporto populiarinimą suteikiant jo gerbėjams įkvepiančių potyrių ir lenktynių trasoje sukauptos patirties pritaikymą gaminant dar geresnius ir smagius vairuoti automobilius paprastiems keliams.

Šių principų stropiai laikėsi Toyota automobilių gamybos verslo įkūrėjas Kiichiro Toyoda. Jo pradėtus darbus šiandien toliau tęsia Toyota Motor Corporation prezidentas Akio Toyoda, siekdamas užtikrinti, kad bendrovė vykdytų savo įsipareigojimą gaminti dar geresnius automobilius.

Toyota GR Supra yra pirmasis TOYOTA GAZOO Racing komandos žingsnis perkeliant lenktynių trasose ar ralio etapuose įgytas naudingas technines pamokas į automobilių gamybą. Ji yra užsibrėžusi šią patirtį panaudoti kuriant ne tik naujos kartos Toyota sportinius GR modelius, bet ir kitus automobilius, kuriais važinėja dešimtys milijonų žmonių visame pasaulyje.

Sport ir Premium komplektacijos

2019 m. GR Supra modeliai bus pristatyti su dviem išskirtinėmis komplektacijomis – Sport bei Premium su 3,0 l varikliu.

Bazinę naujojo Toyota GR Supra Sport modelio komplektaciją sudaro visos automobilio dinamikos potencialą atskleidžiančios funkcijos ir sistemos. Tarp jų minėtinas aktyvusis diferencialas, adaptyvioji kintamojo veikimo pakaba ir 19 colių kaltiniai lengvojo lydinio ratlankiai su galingais stabdžiais.

Į Sport komplektaciją taip pat įtrauktas dviejų zonų automatinis oro kondicionierius, adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema su Stop & Go funkcija, išmanioji beraktė atrakinimo ir variklio paleidimo sistema, odinis vairas su papildomais jungikliais ir skaitmeniniai matuokliai vairuotojo prietaisų skydelyje. Adaptyvieji priekiniai, galiniai ir dienos šviesos žibintai komplektuojami su LED technologija. Be to, siūlomi visi automatiškai patamsėjantys veidrodėliai (šoniniai ir galinio vaizdo). Didesniam komfortui užtikrinti į įrangos sąrašą įtraukti valytuvai su lietaus jutikliu ir galinio vaizdo kamera.

Sportinės sėdynės aptrauktos juodais Alcantara apmušalais, reguliuojamos elektra (įskaitant juosmens atramą), šildomos ir turi nustatymų atminties funkciją. Informacinė ir pramoginė įranga apima garso sistemą su 10 garsiakalbių ir 8,8 colio ekranu, navigacijos sistemą, Bluetooth® ir USB jungtį.

Saugos įrangą sudaro Supra Safety + paketas, į kurį įtrauktas nematomų zonų stebėjimo sistema, nukrypimo iš važiuojamosios juostos įspėjamoji sistema, perspėjimo apie iš galo artėjančias transporto priemones ir įspėjimo apie susidūrimo iš galo pavojų sistemos bei išmanieji automobilio statymo jutikliai su automatinio stabdymo funkcija. Taip pat numatyta eCall funkcija, kuri rimto susidūrimo atveju automatiškai praneša pagalbos tarnyboms apie Jūsų buvimo vietą, bei padangų slėgio kontrolės sistema. Visi Toyota GR Supra modeliai montuojami su signalizacijos sistema.

Į aukštesnio lygio Premium komplektaciją įtraukta Sport įranga ir juodi odiniai apmušalai, JBL aukščiausios kokybės garso sistema su 12 garsiakalbių, projekcinis ekranas, belaidis mobiliojo telefono kroviklis bei aksesuarai daiktams laikyti ir papildoma apšvietimo įranga.

Išsami informacija apie specifikacijas ir kainas bus paskelbta vėliau, 2019 m. pirmajame ketvirtyje.