toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija
techniniam aptarnavimui
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

Naujasis „Toyota GR Yaris“: sukurtas Pasaulio ralio čempionato įkarštyje

Naujasis „GR Yaris“ yra automobilis, kurio atsiradimą įkvėpė Toyota iškovotas titulas Pasaulio ralio čempionate. Būnant kaltininku dėl sėkmės karštoje konkurencijoje, jis automobilių sporto technologijas ir dizainą pristato tiesiai į kasdienių kelių pasaulį, tiesa, vadovaujantis „TOYOTA GAZOO Racing“ stiliumi kurti vis geresnius automobilius, kurie iš esmės yra naudingi ir įdomūs vairuoti.

Naujojo „Yaris“ asortimento viršuje esantis „GR Yaris“ yra unikalus modelis, kuriam buvo naudingi „Toyota GAZOO Racing“ bei lenktynininko, Tommi Mäkinen‘o, Toyota partnerio Pasaulio ralio čempionate, projektavimo ir inžineriniai įgūdžiai. Naujasis modelis yra ne tik oficialus homologacijos modelis kito „Yaris“, sukurto Pasaulio ralio čempionatui, bet ir turi visus atributus, reikalingus savininkams, norintiems sėkmingai konkuruoti vietinėse ralio varžybose. Planuojamas išleidimas 2020 m. antroje pusėje, ir jis bus antrasis Toyota pasaulinis GR modelis po „GR Supra“.

Pristatydamas 2020 m. „GR Yaris“ Tokijo automobilių salone, „GAZOO Racing“ prezidentas, Shigeki Tomoyama,  sakė: „Vienas iš „TOYOTA GAZOO Racing“ įsipareigojimų yra naudoti automobilių sportą savo žinių ir personalo tobulinimui, siekiant išleisti pasaulinės klasės sportinius automobilius. Naujasis „GR Supra“ yra sportinis automobilis, sukurtas lenktynių trasoje, tačiau „GR Yaris“ buvo sukurtas dalyvaujant raliuose – tai yra kažkas, ko laukė daugelis mūsų gerbėjų“.

Kiekvienas automobilio aspektas yra orientuotas į našumą: visiškai nauja platforma ir variklis, nauja pakaba, lengva konstrukcija ir aerodinaminis stilius bei nauja nuolatinė visų ratų pavara GR-FOUR. Didelės galios ir mažo svorio dėka jis turi visus privalumus, kad galėtų sėkmingai konkuruoti ir suteikti puikių rezultatų kaip ypač karštas kelių hečbekas.

Paveldas

Naujasis „GR Yaris“ yra pirmasis tikrasis „Toyota“ sportinis automobilis su visais varomaisiais ratais ir yra pirmasis homologacijos modelis pasaulio ralio čempionato varžyboms nuo „Celica GT-FOUR“ gamybos pabaigos 1999 m.

Per dvi kartas ir tris modelius „Celica GT-FOUR“ atstovavo Toyota sėkmingiausiose Pasaulio ralio čempionato kampanijose – auksiniame ralio amžiuje, kuris įmonei atnešė 30 pergalių ralyje, keturis vairuotojų čempionų titulus ir vieną gamintojo čempiono vardą. Primenant savo garsųjį pirmtaką ir visų varomųjų ratų pavaros technologiją, ant „GR Yaris“ galinės durų pusės yra GR-FOUR logotipas.

Kaip homologacijos modelis, „GR Yaris“ rems naujo lenktyninio automobilio, skirto „Toyota GAZOO Racing World Rally Team“ Pasaulio ralio čempionato kampanijai, kūrimą. Nuo to laiko, kai 2017 m. vėl prisijungė prie čempionato, Toyota laimėjo tiek gamintojo čempiono vardą 2018 m., tiek kartu su Ott Tänak vairuotojų čempiono vardą 2019 m.

Plėtros prioritetai

Pasaulio ralio čempionate įgudusi „Tommi Mäkinen Racing“ komandos dizaineriai ir inžinieriai sutelkė dėmesį į automobilio aerodinamikos, svorio paskirstymo ir lengvojo svorio tobulinimą – tai yra trys savybės, būtinos norint pasiekti geriausią našumą ir vairavimą.

Apatinė stogo linija pagerino oro išstūmimą, o naujojo 1,6 turbo variklio sumontavimas automobilio centro link ir akumuliatoriaus buvimas bagažinėje, padėjo sukurti geresnę važiuoklės pusiausvyrą, kad būtų galima lengviau valdyti, išlaikyti stabilumą ir reaguoti.

Trijų durų kėbulo korpusas pagamintas iš lengvų medžiagų, įskaitant anglies pluošto polimerą ir aliuminį, kad būtų užtikrintas įspūdingas galios ir svorio santykis, o naujoji platforma leidžia platesnę galinę vėžę ir naują dvigubo skersinio svirties galinę pakabos sistemą. Komanda taip pat suprojektavo sustiprinimus po šoniniais nariais, kad būtų galima realizuoti pakabos efektyvumą.

Siekdami užtikrinti, kad planai būtų įgyvendinti praktiškai, plėtros programos metu „GR Yaris“ buvo išbandytas profesionalių lenktynių ir ralio vairuotojų.

Unikalus dizainas

Nors naujasis „GR Yaris“ yra visiškai naujojo „Yaris“ asortimento viršuje, jis turi unikalų dizainą su trijų durų kėbulu ir 91 mm stogo nuolydžiu, kas sukuria kupė siluetą. Berėmės durys suteikia kupė išvaizdą. Priekyje grotelių dizainas ir spoileris išreiškia autentišką automobilio GR statusą, o gale platus protektorius ir platūs  sparnai talpina 18 colių lengvojo lydinio ratus.

Visiškai naujas 1,6 litro turbo variklis

„GR Yaris“ variklis su  trijų cilindrų turbokompresoriumi yra visiškai naujas, kuriam naudingos automobilių sporto technologijos, siekiant maksimaliai padidinti našumą, įskaitant geresnį stūmoklio aušinimą alyva, didelio skersmens išmetimo vožtuvus ir dalinai apdirbtą įsiurbimo angą. Darbinis tūris  1 688 cm3 sukuria maksimalią 261 DIN AG/192 kW galią ir 360 Nm sukimo momentą.

Kompaktiškas ir lengvas DOHC 12 vožtuvų variklis turi guolinę turbiną ir šešių greičių mechaninę pavarų dėžę, pritaikytą aukštam sukimo momentui.

Galios ir svorio santykis

Norint pasiekti „GR Yaris“ veiklos tikslus, pagrindinis tikslas buvo pasiekti aukštą galios ir svorio santykį. Kėbulo korpusas daugiausia pagamintas iš lengvų medžiagų, įskaitant stogo dangą, pagamintą iš naujo anglies pluošto polimero, kuris gali būti suspaustas. Aliuminis naudojamas variklio dangčiui, durims ir bagažinės dangčiui. Rezultatas – „GR Yaris“ turi C segmento hečbeko našumo galią, tačiau B segmento automobilio svorį (masė – 1 280 kg). Jo galios ir svorio santykis – tik 4,9 kg kiekvienai AG – leidžia pasiekti 0–100 km/h greitį greičiau nei per 5,5 sekundės, o elektroniniu būdu ribotas didžiausias greitis – 230 km/h.

GR-FOUR: Nauja keturių ratų pavaros sistema

„GR Yaris“ veikimą palaiko nauja „GR-FOUR“ keturių ratų pavaros sistema, sukurta optimizuoti kiekvieno rato pavaros galią, tuo pat metu yra paprasta ir lengva.

Sukimo momento pasiskirstymą tarp priekinės ir užpakalinės ašių valdo didelio reagavimo jungtis. Kaip „Circuit-Pack“ variantą, du „Torsen“ riboto slydimo diferencialai valdo padalijimą tarp kairiojo ir dešiniojo ratų, kad būtų galima natūraliai ir tiesiogiai valdyti automobilį.

Išradinga sistema naudoja šiek tiek skirtingus priekinių ir užpakalinių ašių pavarų skaičius ir leidžia teoriškai nustatyti priekinio / užpakalinio sukimo momento balansą – nuo 100: 0 (priekinių ratų pavara) iki 0: 100 (galinių ratų pavara). Šis lankstumas suteikia našumo pranašumą palyginti su AWD užsakomosiomis sistemomis, kurios naudoja dvigubo sukabinimo arba nuolatines AWD sistemas su centriniu diferencialu. „GR FOUR“ sistema taip pat yra žymiai lengvesnė.

Vairuotojas gali sureguliuoti keturių ratų pavaros veikimą pagal savo pasirinkimą ar vairavimo situaciją naudodamas 4WD režimo jungiklį. Normal režimu bazinio priekinio / užpakalinio sukimo momento pasiskirstymas yra 60:40; Sport režimu pusiausvyra pasislenka į galą, pasiskirstant santykiu 30:70, kad važiuojant vingiuotais keliais ir trasomis būtų užtikrinta smagi važiavimo kokybė; Track režimo bazinis nustatymas yra 50:50 ir jis tinkamas norint greitai ir konkurencingai važiuoti trasomis ar specialiais etapais. Kiekvienu režimu sukimo momento balansas automatiškai pakoreguojamas, atsižvelgiant į vairuotojo įvestus duomenis, transporto priemonės elgseną ir kelio ar trasos būklę.

Speciali platforma ir pakaba

„GR Yaris“ turi naują specialią platformą, kurioje „Toyota“ GA-B platformos priekis (debiutuoja naujajame 2020 m. „Yaris“) sujungtas su „GA-C“ platformos užpakaline dalimi. Tai leidžia sukurti naują „GR-FOUR“ visų ratų pavaros sistemos pakabos dizainą ir pritaikymą, tuo pačiu padidinant automobilio stabilumą ir valdymą.

Standartiniame naujame „Yaris“ naudojama priklausoma galinė pakaba, o „GR Yaris“ turi nepriklausomą dvisvirtę pakabą, kur kiekvienas elementas yra optimizuotas. Priekyje naudojama „MacPherson“ tipo važiuoklė.

Stabdžių sistemos veikimas

Našiai veikiančioje stabdžių sistemoje yra dideli, 356 mm išpjaustyti priekiniai diskai su keturių stūmokliukų suportais, sukonstruotais taip, kad atitiktų griežtus greitaeigių trasų ir važiavimo ypatingais etapais, pasižyminčiais aukšto lygio šilumos talpa, reikalavimus.

„Circuit Pack” paketas

Klientai gali atnaujinti savo „GR Yaris“ pasirinkę „Circuit Pack“ paketą. Tai suteikia automobiliui „Torsen“ riboto slydimo diferencialą tiek priekinėje, tiek galinėje ašyse, modifikuotą pakabą ir 18 colių kaltinius lengvo lydinio ratus su „Michelin Pilot Sport 4s 225 / 40R18“ padangomis.

Naujas GR gamybos centras „Motomachi“ gamykloje

Siekdama įgyvendinti „GR Yaris“ veiklos tikslus, Toyota „Motomachi“ gamykloje įkūrė naujus gamybos įrenginius, skirtus GR sportinių automobilių gamybos linijai. Vietoj tradicinės konvejerių sistemos, korpuso ir surinkimo linijas sudaro daugybė skirtingų elementų, sujungtų automatiškai valdomų mašinų.

Kiekvieno automobilio gamyba reikalauja daugybės rankinių procesų, kuriems Toyota pasitelkia kvalifikuotų specialistų komandą. Gamyklos dizainas ir darbo jėgos talentai leidžia labai tiksliai surinkti labai tvirtus automobilių kėbulus iki tokio lygio, kurį sunku pasiekti standartinėse gamybos linijose.

Naudodamas naujus gamybos metodus, GR įrenginys gali valdyti įvairaus tipo, nedidelės apimties produkciją, nepakenkdamas produktyvumui.

2020-01-15