toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija
techniniam aptarnavimui
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

„Toyota RAV4“: nuo pirmojo pasaulyje prie geriausiojo

Kai 1994 m. Kovo mėn. Ženevos automobilių parodoje buvo pristatyta pirmosios kartos RAV4, tik nedaugelis galėjo numatyti, kaip ši drąsi nauja automobilių koncepcija pakeis automobilių rinką. Tai ne tik novatoriška naujo tipo transporto priemonė, bet ir naujų technologijų pritaikymas bei visiškai naujos rinkos atradimas kompaktiškiems, judriems ir universaliems visureigiams, idealiai tinkančių šiuolaikiniam gyvenimui.

 „RAV4“ buvo originalus, skelbiantis naują 4×4 automobilių erą, o vairuotojų reakcija iškart buvo teigiama. Nuo pat pradžių tai buvo visuotinis modelis: pardavimai prasidėjo Japonijoje 1994 m. gegužę, kitą mėnesį – Europoje, Afrikoje, Australijoje ir Lotynų Amerikoje. Jo debiutas Šiaurės Amerikoje įvyko 1996 m. sausio mėn.

Pradiniais gamybos skaičiavimais, pardavimai turėjo siekti 4500 automobilių per mėnesį. Tačiau, kai vien per pirmąjį mėnesį buvo priimta 8.000 užsakymų, gamybos apimtys padidėjo dvigubai. „RAV4“ atvėrė kelią visiškai naujam visureigių segmentui, kuris nuo to laiko nesustojo augti: praėjus daugiau nei ketvirčiui amžiaus nuo savo debiuto, „RAV4“ buvo perkamiausias pasaulyje visureigis 2018 ir 2019 m., O 2019 m. buvo ketvirtas geriausias- parduodamas lengvasis automobilis. „Toyota“ nuolatinio tobulėjimo politika, atsižvelgiant į kintančius vairuotojų skonius ir reikalavimus, užtikrino, kad RAV4 ir toliau nustato kokybės, našumo ir praktiškumo standartus.

Pradžia

„RAV4“ (Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive – aktyvaus poilsio automobilis su keturiais varomais ratais) idėjos pirmiausia buvo išreikštos „RAV-FOUR“ koncepciniame automobilyje, kuris 1989 m. Buvo pristatytas Tokijo automobilių parodoje, parodant „Toyota“ susidomėjimą kurti kompaktišką visų varomų ratų modelį. Tai buvo tik projektas, kuriame nebuvo nė vienos detalės, reikalingos realiam plėtros modeliui, tačiau šis konceptas sulaukė entuziastingo visuomenės sutikimo. 1991 m. projektui buvo suteikta žalia šviesa ir pradėti plėtros darbai.

Nauja koncepcija, nauji iššūkiai

Vyriausiam „RAV4“ projekto inžinieriui Masakatsu Nonaka nebuvo lengva įtikinti kitus „Toyota“ skyrius, kad reikia sukurti naują masinės gamybos automobilį, kuris būtų parduodamas rinkos segmente, kurio dar nebuvo.

Terminas „sportinis naudingas automobilis“ vis dar nebuvo žinomas, o „Toyota“ korporacijoje buvo daug tokių, kurie tiesiog negalėjo suvokti tokio kompaktiško visureigio 4×4 koncepcijos. Tiesą sakant, vidinis pasipriešinimas vienu metu net sustabdė projektą, tačiau netikėta parama suteikė jam naują gyvybę.

„Toyota“ Japonijos ir Europos pardavimų padaliniai, artimai bendravę su rinka, manė, kad laikas tinkamas tokio tipo automobiliams. Kartu jie vėl ėmėsi projekto ir buvo įrodyta, kad jie teisūs: netrukus po „RAV4“ paleidimo jis buvo pripažintas kaip naujų tendencijų kūrėjas.

Nuo nišinio modelio iki pasaulinio automobilio

„Toyota“ sukurta kompaktiškų visureigių rinka greitai suklestėjo. 1994 m. „Toyota“ pardavė apie 53 000 RAV4, sekančiais metais padvigubindama, o dar sekančiais padidindama tris kartus šį skaičių. Pardavimai augo su kiekviena nauja automobilio karta, net ir beveik kiekvienas konkurentų gamintojas rinkai pateikė savo analogiškus modelius. 2019 m. pasauliniai „RAV4“ pardavimai buvo daugiau kaip 17 kartų didesni nei per pirmuosius modelio metus.

Šią ilgalaikę sėkmę didžiąja dalimi lėmė nuolatinis gaminio tobulinimas. Su kiekviena nauja karta „Toyota“ įsiklausė į vairuotojų pastabas ir pritaikė transporto priemonės dydį, funkcionalumą, našumą ir stilių, kad atitiktų besikeičiančias rinkos nuostatas ir reikalavimus.

Pavyzdžiui, trečiosios RAV4 kartos atsarginis ratas buvo perkeltas ant galinių durų, suteikiant automobiliui kitokią išvaizdą. Su ketvirtąja karta ašių bazė buvo standartizuota visame pasaulyje. Trijų durų modelis buvo nutrauktas, todėl dabar „RAV4“ buvo išskirtinai penkių durų transporto priemonė ir erdvesnė nei bet kada anksčiau.

Techninė kompetencija

„Toyota“ taip pat išlaikė RAV4 techninę pažangą, pristatydama naujas transporto priemonių platformas ir plėtodama intelektualias visų ratų pavaros sistemas, kurios suderina geresnį valdymą su efektyvesniu našumu tiek kelyje, tiek bekelėje. Net per pirmosios kartos modelio gyvavimo laiką „Toyota“ pripažino, kad visų ratų pavara nereikalinga visiems klientams, todėl išplėtė modelio patrauklumą, pasirinkdama dviejų arba priekinių ratų pavarą.

Variklių pasirinkimas buvo pritaikytas atsižvelgiant į skirtingus pasaulio rinkų poreikius. Galima buvo rinktis benzininius arba dyzelinius variklius iki 3,5 litro. Vėlgi, pagrindinis dėmesys buvo skiriamas efektyvumui ir našumui, atitinkančiam transporto priemonės įvaizdį – kaip miesto visureigio, skirto šeimai, arba kaip idealaus partnerio žmonėms, mėgstantiems aktyvų gyvenimo būdą.

Pirmasis hibridas

2016 m. „Toyota“ pristatė pirmąjį „RAV4 Hybrid“ – transporto priemonę, kuri išsaugojo visas ketvirtosios kartos modelio savybes, tačiau pasipildė hibridinio variklio privalumais. Kaip pirmasis savo segmento hibridas Europoje, jis sustiprino „RAV4“ patrauklumą. Jis galėjo pasigirti klasėje pirmaujančia degalų ekonomija ir sumažėjusiu išmetamųjų teršalų kiekiu, bet tuo pačiu metu išlaikant galingas eksploatacines savybes – įskaitant ypač efektyvią visų ratų pavaros sistemą. 

RAV4 šiandien

Dabartinis, penktosios kartos „RAV4“ Europoje buvo paleistas 2019 m. – daugiausia kaip hibridas Vakarų Europos rinkose. Tai yra pirmasis visureigis, pastatytas ant „Toyota“ GA-K modulinės platformos, kuri, pasižyminti žemu svorio centru ir žymiai didesniu kėbulo tvirtumu, prisideda prie geresnio valdymo savybių, važiavimo patogumo, erdvaus interjero. Naujoji platforma projektavimo komandai taip pat suteikė daugiau laisvės kurti akį traukiantį dizainą su apatiniu stogo ir gaubto linijomis.

Hibridinėje sistemoje yra naujas 2,5 litro benzininis – hibridinis „Dynamic Force“ variklis, siūlantis 218 DIN AG su priekinių ratų pavara ir 222 DIN AG su visais varančiaisiais ratais, užtikrinantis laipsniškus galios pokyčius, jautrumą ir klasės efektyvumą.

„RAV4“ intelektuali visų ratų pavaros sistema (AWD-i) buvo visapusiškai patobulinta, kad būtų pasiekta „važiuok bet kokiu keliu“ galimybė, pasižyminti žymiai geresnėmis savybėmis sudėtingomis sąlygomis ir saugiu valdymu ant slidžios dangos.

Sekantis žingsnis – RAV4 Plug-in Hybrid

Remdamasi RAV4, kaip hibridinės galios tarp visureigių pradininko sėkme, „Toyota“ pritaikys technologijas ir 2020 m. antroje pusėje pristatys naują „RAV4 Plug-in Hybrid“. Tai bus nauja hibridinės linijos pavyzdinė transporto priemonė. Šis modelis žada būti ne tik galingesnis, bet ir efektyviau naudojantis degalus bei turintis mažesnes CO2 emisijas nei bet kuris kitas automobilis savo klasėje.

„RAV4 Plug-in Hybrid“ klientams pasiūlys geriausią sprendimą –  jame bus naujausia „Toyota“ hibridinių transporto priemonių technologija, pasižyminti didesne galia ir geresne vairavimo dinamika, bet tuo pat metu jis turės tikras grynojo elektrinio važiavimo EV galimybes, be rūpesčių dėl važiavimo atstumo ar būtinybės sustoti įkrauti akumuliatorių.

„Toyota“ panaudojo padidintą galią, kurį gali suteikti elektros energija, kad būtų galima žymiai labiau padidinti bendrą automobilio galią, palyginti su standartiniu „RAV4 Hybrid“. Tai pasiekti pavyko įdėjus naują, didelės talpos ličio jonų akumuliatorių ir pridedant patobulintą padidinimo keitiklį hibridinės sistemos galios valdymo bloke. 2,5 litro hibridinis dinaminės jėgos benzininis variklis yra pagrįstas įprastu RAV4 hibridu, su patobulinimais, kad atitiktų papildomos hibridinės sistemos eksploatacinius reikalavimus.

Esant 306 DIN AG / 225 kW * sistemos galiai, jis gali pagreitėti nuo starto iki 100 km/h maždaug per šešias sekundes *, o Toyota atliktas homologizacijos, WLTP-standartų duomenys rodo, kad savo klasėje automobilis turi mažą CO2 išmetimą.

 „RAV4 Plug-in Hybrid“ taip pat turės didesnį važiavimo atstumą elektriniu EV režimu, nenaudodamas degalų ir su 0 CO2 emisija. Vairuotojas galės sklandžiai pereiti nuo hibridinio prie gryno EV važiavimo, turėdamas galimybę įveikti didesnius atstumus nei bet kuris kitas konkurentų hibridinis visureigis, kuriam reikalinga elektra (akumuliatoriaus įkrova ir važiavimo sąlygos tai leidžia) – atstumas gerokai viršys 50 km vidurkį per dieną. Be to, greitį iki 135 km/h galima pasiekti be vidaus degimo variklio įsikišimo, net ir visiškai įsibėgėjus.

 

 

2020 04 10