toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija
techniniam aptarnavimui
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

Paskaičiuota, kiek gali sutaupyti įmonė dyzelinius automobilius keisdama hibridiniais

Krekenava

Fotografas Algimantas Barzdžius

 

Įprastus dyzelinius automobilius iškeitusi į hibridus, „Krekenavos agrofirma“ žada per metus sutaupyti beveik 16 tūks. eurų kuro išlaidoms ir taip prisidėti prie švaresnės aplinkos kūrimo. Įmonė atnaujino autoparką 21 nauju hibridiniu automobiliu. Savo apsisprendimą bendrovė grindžia atliktais skaičiavimais.

Pasak  „Krekenavos agrofirma” vykdančiojo direktoriaus Virginijaus Dambrausko, investuoti į hibridinius automobilius bendrovė nusprendė ne dėl mados. Prieš darydami tokį žingsnį atliko daug namų darbų. “Mūsų skaičiavimai parodė, jog važinėjant hibridiniais automobiliais,  įmonės darbuotojai sutaupys apytiksliai 33 proc. išlaidų kurui, atsižvelgiant į dabartines kuro kainas. Tikimės, jog šie skaičiai atsispindės realybėje. Be to, svarbus kriterijus buvo ne tik automobilio ekonomija bei ekologija, bet ir darbuotojų emocinis pasitenkinimas. Automobiliai ypač tylūs ir patogūs manevruoti greitkeliuose bei miestų gatvėse”, – komentuoja bendrovės .

Nedidelių hibridinių automobilių varikliai pasižymi ypač maža anglies dvideginio emisija. Skaičiuojama, jog „Toyota Yaris” automobilis išmeta  0,8 – 1 toną teršalų per metus. Taigi, įmonės eksploatuojami 21 automobilių išmes 16 tonų azoto oksidų mažiau už įprastus dyzelinius automobilius.   Hibridiniai automobiliai atitinka  ne tik šiandien galiojančius Euro 6 standartus, bet ir 2020 metams nustatytas leistinas išmetamo anglies dvideginio normas iki 95 gramų kilometrui.

2015 metais Lietuvoje verslo klientai įsigijo 178 hibridinius „Toyota” automobilius. Šie skaičiai rodo, jog Lietuvos verslininkų požiūris į alternatyviais energijos šaltiniais varomus automobilius keičiasi. Hibridiniai automobiliai tampa patrauklūs įmonėms dėl ekologijos, mažesnių eksploatavimo kaštų, tačiau didžiausią naudą įmonės mato sumažėjus kuro sąnaudoms. Kuo daugiau įveikiama kilometrų kelio, tuo ekonomijos rezultatai įspūdingesni.

„Manome, jog tai  patikrinta ir patikima investicija, nes nesame pirmieji, kurie įsigijome hibridinius automobilius. Visgi, tai kol kas pats patraukliausias sprendimas – į elektromobilių parką investuoti nedrįsome, nes Lietuvoje vis dar nepakankamai išvystyta infrastruktūra. Tuo tarpu hibridiniai automobiliai  komfortiški ir lengvai prižiūrimi – jų nereikia įkrauti, o juk daugiau nei pusę dienos vadybininkas praleidžia automobilyje važiuodamas pas klientus”, – sako V. Dambrauskas.

„Regitros” duomenimis, Lietuvos keliais 2015 metais važinėjo 2843 hibridiniai automobiliai. Nors šis skaičius sudaro labai skurdžią dalį (tik 0,2 procentus) visų Lietuvoje eksploatuojamų automobilių, trijų paskutinių metų rezultatai rodo, jog aplinkai draugiškų automobilių paklausa spurtuoja. 2013 metais buvo įregistruoti tik 665 hibridiniai automobiliai – šiandien tokių automobilių beveik 2000 daugiau.