Toyota Corolla – 50 metų istorija
2016-ieji metai ženklina džiugų etapą – Toyota Corolla, populiariausias pasaulyje automobilis, švenčia savo 50 metų jubiliejų.
Pirmoji Toyota Corolla
Šis modelis pirmą kartą buvo pristatytas Japonijoje 1966 metais ir buvo galima rinktis iš dviejų skirtingų kėbulo tipų – 2 arba 4 durų sedano bei 2 durų universalo. Nepaisant to, jog šis automobilis buvo sukurtas tapti tautos automobiliu, jis demonstravo geresnę surinkimo kokybę bei galėjo pasigirti gausia įranga, kuri paprastai būdavo tik aukštesnės klasės automobiliuose.
Šio modelio pavarų svirtis buvo montuojama “iš grindų”, kas tuo metu buvo neįprasta. Atskiros priekinės sėdynės buvo užpildytos tvirta medžiaga, o galinė vientisa sėdynė buvo tokia didelė ir komfortiška, jog daugelis lygino su svetainės sofa. Nors automobilis buvo klasifikuojamas kaip kompaktiškas, tačiau aukštas stogas sudarė išskirtinai erdvaus interjero įvaizdį.
Automobilio pavadinimas „Corolla“, kilęs iš lotynų kalbos, kas pažodžiui reikštų „gėlių karūna“ („crown of flowers“), buvo pasirinktas neatsitiktinai, o tikintis, kad šis sužibės automobilių rinkoje. Ir tai jam pavyko pasiekti: per trejus metus pirmos kartos Toyota Corolla tapo perkamiausiu automobiliu Japonijoje, vėliau pardavimai greitai išplito į kitas šalis visame pasaulyje.
Išsami analizė ir klientų atsiliepimai buvo neatsiejami kuriant naujos kartos Corolla. Toyota filosofija atsispindi pirmos kartos Toyota Corolla modelyje – tai aukščiausios kokybės, patvarumo ir patikimumo automobilis, pasiryžęs viršyti klientų lūkesčius kiekvienoje srityje.
Toyota 50 metų rezultatas
Tai naujoji 2016 metų Toyota Corolla. Tai automobilis, kuris akivaizdžiai paveldėjo 50 metų Corolla įdirbį ir visą šio modelio vystymosi laikotarpį nuolat kito ir galiausiai buvo sukurtas, siekiant patenkinti įvairius klientų iš viso pasaulio poreikius. Šis automobilis pasižymi prestižiniu eksterjero dizainu, didelis dėmesys skiriamas jutimo kokybei, erdviam interjerui, aukštesnio lygio technologijoms ir saugos įrangai. Ir visų svarbiausia – naujasis modelis išsaugojo legendinės pirmosios Corolla filosofiją tiek dizaino, tiek inžinerine prasme ir toliau klesti visose pasaulinėse rinkose.
Per 50 Toyota Corolla evoliucionavimo metų galima sutikti gausybę kokybės ir technologijų gerinimo pavyzdžių, kas simbolizuoja besitęsiančias Toyota pastangas numatyti klientų poreikius ir kurti vis geresnius automobilius.
Lemtingieji 1966 metai
1966 m. lapkričio mėnesį Toyota atidarė naują gamyklą Takaoka mieste, skirtą tik Corolla gamybai. Po dvejų metų šis modelis jau buvo gaminamas tiek Australijoje, tiek Malaizijoje, o per trejus metus, t.y. nuo 1965 m. iki 1968 m., Toyota daugiau nei padvigubino šio modelio metinę gamybą, nuo 480 000 iki 1,1 mln. automobilių; Corolla paliko reikšmingą indėlį kompanijos augimo procesui.
Europoje, Turkijoje, šį modelį buvo pradėta gaminti nuo 1994 metų ir tik nuo 7-os Toyota Corolla modelio kartos. Vėliau šioje gamykloje sekė 8-os ir 9-os kartos automobilio masinė gamyba, o 2013 metais nuo konvejerio šioje gamykloje nuriedėjo 11-os kartos Toyota Corolla.
Šio modelio eksportas į Šiaurės Ameriką prasidėjo 1968 metais, ir staigiai išaugę pardavimai, net 1 milijonas vienetų, buvo pasiekti praėjus vos 4 metams nuo automobilio pristatymo šioje rinkoje.
1997 metais Toyota Corolla tapo geriausiai pasaulyje parduodamu modeliu, kurio pardavimai viršijo daugiau nei 22 milijonus vienetų. Iki 2013 m. visame pasaulyje jau buvo parduota 40 milijonų Toyota Corolla vienetų.
44 mln. parduotų modelių – 16 gamyklų
Šiuo metu šį modelį gamina net 16 gamyklų visame pasaulyje, viso parduota daugiau nei 44 milijonai vienetų, todėl galima drąsiai teigti, jog Toyota Corolla yra vienas iš penkių Toyota modelių, kuriems per 79 metų Toyota istoriją yra pavykę pasiekti tokius pardavimus. Dar įdomiau, jog nuo 2002 metų kasmet buvo parduodama daugiau nei po 1 milijoną šio modelio vienetų, o 2015 metais kasdien buvo parduodama net po 3 670 Toyota Corolla vienetų daugiau nei 150 šalių ir regionų.
Pirmos kartos Toyota Corolla (1966-1970)
1966 metai žymi pirmos kartos Toyota Corolla atėjimą į rinką. Vadovaujant plėtros vadovui Tatsuo Hasegawa, Corolla dizaineriai buvo įpareigoti sukurti automobilį, kurį pamiltų visa tauta. Pagrindinė šios programos užduotis buvo sukurti tokią Toyota Corolla, kuri būtų sportiška tiek išorėje, tiek jausme. Šį naująjį automobilį buvo galima rinktis iš keletos kėbulo stilių, 2 bei 4 durų sedano ir 2 durų universalo, ir siūlė daug naujų technologijų, kurių Japonijos rinka dar nebuvo mačiusi, pavyzdžiui, automobilinė svirtinė pakaba ar keturių greičių transmisija.
Antros kartos Toyota Corolla (1970-1974)
Kuriant antrosios kartos Toyota Corolla, inžinieriai ir dizaineriai priėmė iššūkį sukurti tokį pat sėkmingą modelį kaip ir ankstesnysis. Naujojo modelio eksterjero linijos buvo su švelniai lenktais paviršiais, patobulinta automobilio pakaba pagerino važiavimo komfortą, tapo patogiau automobilį remontuoti.
1972 metais Toyota Corolla jau buvo galima rinktis ir kupė tipo. Su pagarsėjusiu 2T-G tipo varikliu, Corolla drąsiai galėjo būti sportinių automobilių mylėtojų pasirinkimas.
Trečios kartos Toyota Corolla (1974-1979)
1974 metai buvo išties reiklūs, kas ir lėmė naujojo Toyota Corolla modelio atsiradimą. Dėl griežtėjančių išmetamųjų dujų reikalavimų, naujojo modelio variklio ir išmetimo sistemos turėjo būti atnaujintos. Viso to rezultatas – Toyota tapo pradininku katalizinių konverterių, kurie vis dar naudojami ir šiandien. Naujasis modelis taip pat galėjo pasigirti pagerėjusia interjero kokybe bei ergonomika.
Ketvirtos kartos Toyota Corolla (1979-1983)
1979 metais, besibaigiant dar vienai naftos krizei, Japonijos ekonomika pradėjo taisytis. Su šiuo atgimimu atėjo 4-os kartos Toyota Corolla. Tai buvo prabangus, bet kartu ir ekonomiškas šeimos automobilis, teikiantis aukštos klasės efektyvumą, siekiant patenkinti įvairius vartotojų poreikius. Kuriant šį modelį labai didelis dėmesys buvo skiriamas aerodinamikai, todėl atliekant bandymus naujoji Corolla vėjo tunelyje praleido net 400 valandų. Naujosios Corolla dizainas vis labiau artėjo prie aštresnių linijų, o važiavimo komfortas ir stabilumas buvo pagerintas dėka naujosios keturių svirčių pakabos, o siekiant išpildyti aplinkosaugos reikalavimus buvo pristatytas naujas 1,8 litro dyzelinis variklis.
Penktos kartos Toyota Corolla (1983-1987)
Plėtros vadovo, Fumio Agetsuma, siekis buvo sukurti tokią penktos kartos Toyota Corolla, kuri būtų novatoriška visose srityse. Šis naujas modelis tapo pirmuoju automobiliu, suprojektuotu kompiuterio pagalba ir tokiu būdu buvo siekiama sutaupyti laiko ir resursų, kuriant išorės dizainą bei variklį. Naujoji Toyota Corolla buvo pirmasis serijinis automobilis su priekiniais varomaisiais ratais, kas ir buvo tikras iššūkis inžinieriams.
Kupė modelyje buvo išilgai įmontuoti 1,5 litro arba 1,6 litro varikliai, automobilis buvo varomas galiniais ratais – visa tai leido pasiekti sportišką važiavimą. Ne veltui šis modelis gali pasigirti daugybe lenktynių ir ralio laimėjimų, jau nekalbant apie šio modelio paliktą indėlį populiarinant drifto sportą. Todėl drąsiai galima teigti, jog šis modelis tapo vienu iš labiausiai branginamų modelių Toyota istorijoje.
Šeštos kartos Toyota Corolla (1987-1991)
1987 metais pristatytos naujosios Toyota Corolla raktinis žodis buvo „kokybė“ – kokybė tiek pačio automobilio, tiek jausmo, kurį sukelia automobilis savininkui. Inžinieriams buvo suformuota užduotis sukurti tokį automobilį, kuris ne tik patenkintų savininką, bet jį ir sužavėtų aukštesne kokybe.
Daugiau nei 2000 patobulinimų, daugiau nei 100 sukurtų naujų detalių tam, kad naujasis modelis būtų geresnis už savo pirmtaką visose srityse, t.y. nuo sumažėjusio triukšmo iki švelnia medžiaga aptrauktų prietaisų skydelio ir jungiklių.
Septintos kartos Toyota Corolla (1991-1995)
1991 metai žymėjo septintos kartos Toyota Corolla pradžią. Sukurta remiantis keturiais pagrindiniais aspektais: dizaino stilius, vairavimo kokybė, sauga bei patikimumas. Daugiausia dėmesio buvo skiriama mažoms detalėms, kuriomis inžinieriai siekė sukurti automobilį, teiksiantį dar daugiau pasitenkinimo automobilio savininkui.
Aštuntos kartos Toyota Corolla (1995-2000)
1995 metai buvo svarbūs ne tik dėl aštuntos kartos Corolla modelio atsiradimo, bet ir vėl apėmė svarbius aplinkosaugos ir ekonominius aspektus. Sulėtėjusi šalies ekonomika kūrėjams ir vėl metė iššūkį sukurti tokį automobilį, kokio reikalavo vartotojai: automobilis turėjo būti labiau draugiškas aplinkai, o jo išlaikymo kaštai turėjo būti mažesni nei anksčiau. Jiems pavyko sukurti kompaktišką automobilį, kuris pagal pardavimus tapo Nr. 1 Japonijoje ir kuris sumažėjusiomis išlaikymo išlaidomis, savo saugumu, tylumu bei aukštesne kokybe pranoko ankstesnes kartas.
Devintos kartos Toyota Corolla (2000-2006)
Su 2000 metais kartu atėjo ir devintos kartos Corolla, kurios dizainas pirmą kartą sukurtas Europoje. Naujojo modelio dizainas buvo kurtas siekiant palikti užmaršty ankstesnės kartos modelius ir XXI-ąjį amžių pasitikti su naujais standartais. Buvo sukurtas visiškai naujas modelis: paprastesnis naudojimo prasme, patikimesnis, naudotos aukšto lygio vidaus apdailos, o šio modelio komfortas galėjo būti lyginamas su aukštesnės klasės automobiliais.
Dešimtos kartos Toyota Corolla (2006-2013)
2006-ieji metai buvo labai reikšmingas įvykis visai Corolla modelio istorijai – šie metai ženklino 40 metų pardavimų, kurie prasidėjo Japonijoje, jubiliejų. Kartu su dešimtos kartos Toyota Corolla modeliu atėjo nauja dizaino kryptis. Plėtros vadovo, Soichiro Okudaira, noras buvo šį perspektyvų modelį sukurti pasauliniam mastui. Dinaminis šio modelio pasirodymas buvo įvertintas geriausiai Europoje, o modelio naudojimo paprastumas ir siūlomas erdvumas buvo esminiai kriterijai, kurie lėmė išaugusią rinką Šiaurės Amerikoje. Kuriant šį modelį, inžinieriai dirbo pagal „penkių minučių“ taisyklę, t.y. šio automobilio teikiamą kokybę ir komfortą klientai turėjo pajusti jau per pirmąsias penkias važiavimo šiuo automobliu minutes.
Vienuoliktos kartos Toyota Corolla (nuo 2013)
Su trenksmu 2013 metais pasaulį išvydo vienuoliktos kartos Corolla modelis. Šiais metais naujasis Toyota modelis pelnė perkamiausio pasaulyje automobilio vardą – daugiau nei 44 milijonai parduotų Corolla modelių per daugiau nei 50 metų. Naujoji Toyota Corolla pristatė naują prestižinį eksterjero stilių, kuriant automobilį didelis dėmesys buvo skiriamas jutimo kokybei, aukštesnio lygio technologijoms ir saugos įrangai. Šio modelio ikona – išlikti ilgai ateityje.