PRIUS PLUG-IN HYBRID – naujas ekonomiškumo standartas
2016 m. Paryžiaus automobilių parodoje europiečiams pirmą kartą pristatytas naujas Prius Plug-in Hybrid. Jam būdingi visi privalumai, kuriais pasižymi naujas ketvirtosios kartos visiškai hibridinis Prius, sukonstruotas ant TNGA (Toyota New Global Architecture) platformos ir savo klasės atstovus pranokstantis EV režimu nuvažiuojamu atstumu. Be to, kartu su juo pasirodo kelios naujos pažangios technologijos.
TOYOTA BUVO PIRMOJI BENDROVĖ PASAULYJE, pristačiusi iš tinklo įkraunamą hibridinį (PHV) automobilį. Šiandien pasirodo antrosios kartos Prius Plug-in Hybrid. Tai dar vienas Toyota žingsnis į priekį įgyvendinant savo siekį iki 2050 m. 90 proc.* sumažinti viso automobilių parko išskiriamo CO2 kiekį naudojant HV, PHV, EV ir FCV technologijas.
Naujasis Toyota PHV – svarus atsakas pirmosios kartos Prius Plug-in Hybrid palankiai įvertinusiems pirkėjams. Tai ne tik reikšmingai patobulinta naujausios kartos Prius versija, bet ir savaime unikalus automobilis. Jis išsiskiria naujoviškomis rafinuotomis technologijomis, tarp jų važiavimui elektriniu režimu skirta dviejų elektrinių variklių sistema, akumuliatoriaus šildymo sistema ir dviem pirmąkart pasaulyje pasirodančiais sprendimais – saulės baterija valdomu stogu, kuris pailgina EV režimu nuvažiuojamą atstumą, ir automatiniu oro kondicionieriumi su šilumos siurbliu ir dujų įpurškimu.
Vien elektra varomas naujasis Prius Plug-in Hybrid gali nuvažiuoti dvigubai ilgesnį atstumą (daugiau nei 50 km), o jo maksimalus greitis važiuojant EV režimu padidėjo nuo 85 iki 135 km/h. Padaryta didžiulė pažanga ekonomiškumo, važiavimo savybių, naujovių ir dizaino srityse, toliau siekiant sukurti ekologiško Toyota automobilio idealą.
Naujoviškas hibridas ir įspūdingas elektromobilis
Pagrindinis vaidmuo naujajame Prius Plug-in Hybrid tenka naujosios kartos pažangiai Toyota PHV technologijai. Vairuotojui siūlomi du automobiliai viename: jis gali mėgautis dar labiau patobulintos visiškai hibridinės sistemos privalumais ir važiavimo vien elektriniu režimu (įveikiant už pirmtaką dvigubai ilgesnį atstumą) malonumais.
Ženkliai didesnį EV režimu nuvažiuojamą atstumą padėjo pasiekti trijose pagrindinėse srityse patobulinti techniniai sprendimai: optimizuotas akumuliatorius, maksimaliai pagerintos važiavimo EV režimu savybės ir didesniam patogumui pagreitintas įkrovimo procesas.
Po krovinių skyriumi gale įrengtas didesnės talpos ličio jonų akumuliatorius yra pagrindinis veiksnys, leidęs reikšmingai padidinti naujojo Toyota PHV nuvažiuojamą atstumą EV režimu iki 50 km. Akumuliatoriaus talpa padidėjo nuo 87 iki 145 l, energijos talpa išaugo dvigubai – nuo 4,4 iki 8,8 kWh. Dabar jis sveria 120 kg, t. y. 50 proc. yra sunkesnis už ankstesnį modelį.
Be to, įkrovimo metu nauja akumuliatoriaus šildymo sistema pašildo akumuliatoriaus elementus iki efektyvios darbinės temperatūros šaltomis oro sąlygomis, lauko temperatūrai nukritus iki -20 °C. Toks sprendimas padeda
palaikyti reikiamą akumuliatoriaus galios ir efektyvumo lygį, kad būtų iki minimumo sumažintas šalto oro poveikis EV režimu nuvažiuojamam atstumui ir užtikrinta maksimali galia pajudant iš vietos ypač šaltomis oro sąlygomis.
Maksimali įkrovimo galia padidėjo nuo 2 iki 3,3 kW. Akumuliatorių galima daug greičiau įkrauti iki 65 proc.: naudojant Type II Mode III Mennekes jungtį, įkrovimo procesas trunka vos 2 val., o kraunant iš standartinio buitinio elektros lizdo – 3 val. ir 10 min.
Kita pirmąkart pasaulyje pasirodanti įranga – automatinis oro kondicionierius su šilumos siurbliu ir dujų įpurškimu. Jis sušildo saloną neužvedus variklio, kai lauko temperatūra yra nukritusi iki -10 °C. Taip iki minimumo sumažinamas salono šildymo poveikis EV režimu nuvažiuojamam atstumui.
Su nauju galingu PCU sistemos valdymo bloku komplektuojama nauja visiškai hibridinės pavaros sistemos diferencialinė transmisija. Tai lemia ypač aukštą efektyvaus Prius Plug-in Hybrid veikimo koeficientą. Naujasis modelis pasižymi geresnėmis važiavimo EV ir HV režimais charakteristikomis. Be to, jo numatytos vidutinės degalų sąnaudos tėra 1,0* l/100 km, o CO2 kiekis tesiekia 22* g/km.
Originalus, akį traukiantis aerodinamiškas dizainas
Naujas Prius Plug-in Hybrid sukonstruotas ant tokios pat TNGA (Toyota New Global Architecture) platformos, kaip ir naujausios kartos Prius. Jo įspūdingas aerodinamiškas dizainas atspindi charakteringas legendinio Prius profilio ypatybes su unikaliais stilingais elementais, bylojančiais apie viduje laukiančias pažangias technologijas.
Naujasis Toyota PHV yra 4645 mm ilgio, 1760 mm pločio ir 1470 mm aukščio, t. y. 165 mm ilgesnis, 15 mm platesnis ir 20 mm žemesnis už savo pirmtaką. Be to, lyginant su ketvirtosios kartos Prius, pailgėjo jo užlaidos priekyje ir gale (atitinkamai 25 ir 80 mm). Žemesnis variklio gaubtas ir galinis aptakas dar labiau išryškina ilgą ir elegantišką profilio siluetą bei žemą svorio centrą.
Aerodinamiškų elementų gausa užtikrina žemiausią klasėje pasipriešinimo koeficientą (tik 0,25). Tai pagrindinis veiksnys, leidęs sumažinti degalų sąnaudas.
Be to, naujojo Prius Plug-in Hybrid apatinėse priekinėse grotelėse įrengta sklendė, kuri automatiškai atsidaro ir užsidaro, optimizuodama į variklio skyrių patenkančią aušinamo oro srovę ir taip sumažindama oro pasipriešinimą.
Kai variklis yra šaltas, grotelių sklendė uždaroma, kad būtų sulaikyta į variklį patenkančio aušinamo oro srovė ir trumpiau truktų variklio pašildymo procesas. Tai sąlygoja mažesnes degalų sąnaudas.
Pažangios technologijos efektyvumui padidinti
Siekiant užtikrinti efektyvesnį naujojo Prius Plug-in Hybrid galios agregato veikimą ir paskatinti aplinką tausojantį gyvenimo būdą, buvo apgalvotas kiekvienas jame įdiegtų pažangių technologijų aspektas.
Naujojo Toyota PHV stoge gali būti montuojama plati saulės energijos plokštė, gaminanti elektros energiją hibridinės sistemos akumuliatoriui įkrauti.
Automobiliui stovint (tačiau jo neprijungus prie krovimo lizdo), saulės energija valdoma stogo plokštė įkrauna saulės bateriją, kuri (kai yra iki galo įkrauta) tiekia energiją į pagrindinį HV akumuliatorių.
Važiuojant saulės energijos įkrovimo sistema įkrauna papildomą 12 V bateriją, kompensuodama papildomą apkrovą ir taip sumažindama pagrindinio HV akumuliatoriaus energijos sąnaudas.
Iš kitų naujojo Prius Plug-in Hybrid privalumų minėtina belaidžio telefono įkrovimo platforma, platus spalvotas projekcinis ekranas, nauja pagalbinė automobilio statymo sistema (S-IPA) ir patobulintas Toyota Safety Sense saugos įrangos paketas, į kurį įtrauktos dvi pirmąkart Toyota PHV pasirodančios sistemos – Pre-Collision su pėsčiųjų fiksavimo funkcija ir visame greičio diapazone veikianti adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema, kuri prireikus gali pristabdyti automobilį iki visiško sustojimo.