toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija
techniniam aptarnavimui
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

Tokijo 2020 metų olimpinių žaidynių sportininkus vežios specialios versijos Toyota automatizuotas automobilis e-Palette

Toyota pristatys 20   specialiai 2020 m. Tokijo olimpinėms žaidynėms sukurtų automobilių e-Palette. Šie automatizuoti automobiliai vežios sportininkus 2020 m. Tokijo olimpinių ir paralimpinių žaidynių metu, kursuodami numatytu maršrutu per olimpinį ir paralimpinį kaimelius ir padėdami sportininkams ir aptarnaujančiam personalui patogiau judėti. Akumuliatoriniai elektromobiliai specialiai pritaikyti naudoti žaidynių metu, atsižvelgiant į sportininkų atsiliepimus apie jų judėjimo poreikius per ankstesnes žaidynes.

„Olimpinių ir paralimpinių žaidynių sportininkai nenuilstamai siekia sporto aukštumų, todėl mes norėjome pasiūlyti specialiai jiems sukurtą ir pritaikytą transporto priemonę, kuri patenkintų jų mobilumo poreikius 2020 m. Tokijo žaidynių metu“, – teigė unikalios automobilio e-Palette 2020 m. Tokijo olimpinių žaidynių versijos kūrėjų komandos vadovas Takahiro Muta. „Per visą kūrimo procesą mums talkinę sportininkai, ypač paralimpiečiai, padėjo geriau suprasti, kaip pritaikyti ir patobulinti automobilį e-Palette, kad jis geriau tenkintų paprasto ir patogaus transporto poreikius. Mes didžiuojamės galėję kartu projektuoti automobilį, kuris ne tik fiziškai gabens sportininkus per olimpinį ir paralimpinį kaimelius, bet ir suteiks jiems naujų galimybių – bendrauti su kitais, pasidalinti nauja patirtimi ir emocijomis.“

Pirmą kartą 2018 m. pristatytas e-Palette yra pirmasis Toyota automobilis, specialiai sukurtas autonominio mobilumo paslaugoms teikti („Autono-MaaS“1). Jis atspindi dabartinį Toyota virsmą mobilumo bendrove. Siekdami plėtoti naują bendrinamų mobilumo priemonių verslą ir jo modelius, sukūrėme transporto priemonę, kurioje sujungėme elektrifikaciją, prijungtinius tinklus bei pažangias vairavimo technologijas.

Tokijo 2020 m. olimpinėms žaidynėms skirta automobilio e-Palette versija pritaikyta atsižvelgiant į olimpinio ir paralimpinio kaimelių specifiką: jame įrengtos plačios durys ir elektrinės rampos, kad galėtų greitai ir patogiai įlipti didelės sportininkų grupės, įskaitant paralimpiečius. Šią transporto priemonę valdys automatizuoto vairavimo sistema, jis judės iki 20 km/h greičiu (atitinka 4 SAE lygį2), o veikimą stebės kartu važiuojantis saugos operatorius.

e-Palette pristatymas sportininkų ir aptarnaujančiojo personalo transportavimo poreikiams tenkinti – svarbi Toyota programos dalis. Bendrovė – pirmoji pasaulinė olimpinių ir paralimpinių žaidynių mobilumo partnerė – siekia ne tik pasiūlyti pažangių mobilumo sprendimų 2020 m. Tokijo olimpinių žaidynių metu: įgytas žinias eksploatuojant „e-Palette“ Toyota planuoja panaudoti toliau tobulindama šį automobilį, kad jis ateityje galėtų tapti mobilumo paslaugų sistemos dalimi. e-Palette bus pristatytas ir eksponuojamas nuo spalio 23 d. iki lapkričio 4 d. Japonijoje vyksiančioje 2019 m. Tokijo automobilių parodoje3 demonstruojamame Toyota stende.

e-Palette 2020 m. Tokijo olimpinių žaidynių versijos apžvalga

Suprojektuota patogiam mobilumui užtikrinti

Priekinė šio automobilio dalis yra simetriška galinei, o keturi ratai išstumti į stačiakampio gretasienio formos kėbulo kampus, todėl salonas – erdvus ir komfortiškas.

Čia patvirtinamas Toyota įsipareigojimas užtikrinti mobilumą visiems: automobilyje įrengtos sėdynės ir turėklai, kuriais gali patogiai naudotis bet kokio ūgio žmonės. Grindys, apdailos detalės, sėdynės ir kiti komponentai yra kontrastingų spalvų, kad būtų lengviau susigaudyti spalvinio aklumo negalią turintiems asmenims.

Keleiviai galima įlipti ir išlipti greitai bei lengvai

e-Palette įrengtos plačios stumdomosios durys, žemos grindys, elektrinės rampos ir sistema „Arrival Control“. Ši naudojama priartėjus prie stotelės, kad keleiviai (tarp jų ir sėdintys neįgaliųjų vežimėliuose) galėtų greičiau bei lengviau įlipti ir išlipti.

Dėl ilgos ratų bazės ir lygių grindų šiuo automobiliu vienu metu gali važiuoti iki keturių neįgaliųjų vežimėliuose sėdinčių keleivių ir keli stovintys keleiviai.

Automatizuotas važiavimas nedideliu greičiu ir saugos svarbos akcentas

Automobilyje e-Palette įdiegta speciali automatizuoto vairavimo sistema, kurią sudaro valdymo aparatinė, programinė įranga ir pažangūs jutikliai, pvz., kameros ir lidaras. Kartu su itin tiksliais 3D žemėlapiais ir veikimo valdymo sistema e-Palette pasiekia SAE 4 automatizuoto važiavimo mažu greičiu lygį.

Siekiant užtikrinti saugų valdymą, e-Palette įrengta išorinė žmogaus ir mašinos sąsaja, kuri automatizuoto važiavimo metu padeda bendrauti su aplinkiniais, įskaitant pėsčiuosius. Priekiniai ir galiniai automobilio žibintai imituoja akių kontaktą, informuodami pėsčiuosius apie planuojamus veiksmus.

 

Priekiniai žibintai
<Įprastas veikimas>
„Aš judu“


Priekiniai žibintai
<Sustojus>
„Po jūsų!“

Galiniai žibintai
<Įkrovimas>
„Labanakt!“

Automatizuoto vairavimo sistema nuolat stebi kliūtis į visas puses ir nustato greitį pagal aplinkos sąlygas. Saugos sumetimais kartu važiuojantis operatorius taip pat stebi automobilio judėjimą ir prireikus yra pasirengęs perimti automobilio kontrolę.

Pagrindinės specifikacijos:

Ilgis / plotis / aukštis / ratų bazė
5 255 mm / 2 065 mm / 2 760 mm / 4 000 mm

Keleivių skaičius
Iki 20* (įskaitant vieną operatorių)
* Gali važiuoti iki 4 neįgaliųjų su vežimėliais ir 7 stovintys keleiviai

Nuvažiuojamas atstumas
Apie 150 km

Greitis
19 km/h


*1. Šis terminas sujungia dvi sąvokas: „autonominis“ ir „mobilumo paslauga“. Tai – Toyota mobilumo paslaugos, teikiamos naudojant transporto priemones su automatizuoto vairavimo technologijomis.
*2. Nuorodų į automatizavimo lygių apibrėžimus pagal SAE rasite čia.
*3. Spalio 24 d. – išskirtinė diena, skirta tik kviestiniams svečiams. Visuomenė parodoje galės lankytis nuo spalio 25 d. iki lapkričio 4 d.
*4. Ji kontroliuoja automobilio sustojimą nurodytoje įlaipinimo ir išlaipinimo vietoje, sumažindama atstumą iki stotelės.

 

2019-10-24