Toyota sportinių automobilių istorija – COROLLA
Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog Corolla – garsiausias Toyota šeimyninis automobilis ir pasaulyje perkamiausias modelis – iškrenta iš bendro Toyota specializuotų sportinių automobilių konteksto. Tačiau iš tiesų yra kitaip: Corolla istorijoje užfiksuoti keli didelio populiarumo susilaukę sportiniai Toyota modeliai.
Kitokia Corolla
Ryškiausia legenda neabejotinai yra Corolla (AE86) Levin modelis, pasirodęs devintojo dešimtmečio viduryje. Jis buvo populiarus visame pasaulyje – fanai iki šiol meiliai vadina automobilį AE86 arba Hachi-Roku. Išvertus iš japonų kalbos, reikštų „aštuoni–šeši“. Tai Toyota naudotas važiuoklės kodas. Tuo metu, kai jis pasirodė, kiti Corolla modeliai, kaip ir daugelis lengvųjų automobilių, perėjo prie priekinių varomųjų ratų sistemos, o puristinė priekyje montuojamo variklio ir galinių varomųjų ratų konfigūracija buvo palikta sportiniams kupė, tokiems kaip Levin.
AE86 buvo montuojamas dideles apsukas pasiekiantis charizmatiškas 1,6 l 124 AG variklis su dviem skirstomaisiais velenais virš cilindrų bloko (DOHC), suderintas su galinių varomųjų ratų sistema ir žema sėdėjimo padėtimi. Tai buvo tikra vairuotojo svajonė. Todėl AE86 greitai tapo rimtų lenktynių ir ralio profesionalų trokštamu smagiu, patikimu ir greitu galiniais ratais varomu automobiliu.
Dėl savo novatoriško vaidmens šonaslydžio (driftingo) lenktynėse ir pasirodymo filme AE86 užėmė reikšmingą vietą populiariojoje kultūroje. AE86, kurį dėl tobulai suderinto manevringumo ir valdymo pasirinko Japonijos lenktynių legenda Keiichi Tsuchiya, išliko šonaslydžio šou ir varžybų pagrindine siela. Tačiau bene garsiausias AE86 yra baltai juodas modelis, 1995 m. pasirodęs pagal klasikinius japoniškus manga komiksus sukurtame anime filme „Initial D“. Tai istorija apie apie Takumi Fujiwara, kuris dienomis dirba produktus pristatančiu vairuotoju, o naktimis virsta šonaslydžio lenktynių karaliumi. Jo pasirinktas automobilis, be abejo, buvo legendinis Corolla AE86 Levin modelis.
GTi metai
Dėl padidėjusios galios ir siekiant suteikti nepamirštamų vairavimo potyrių buvo atnaujinta pakaba ir pritaikyti visi keturi aušinamieji stabdžiai. Tiek išorės dizainas, išsiskiriantis sportiniu priekiniu buferiu ir galiniu aptaku, ryžtingą charakterį pabrėžiančiais slenksčiais bei gerai matomu GTi ženkleliu, tiek salono įranga, tokia kaip sportinės sėdynės su šoninėmis atramomis bei trijų stipinų vairas, akivaizdžiai bylojo, jog tai nėra paprasta Corolla versija.