toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija
techniniam aptarnavimui
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

Toyota sportinių automobilių istorija – COROLLA

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog Corolla – garsiausias Toyota šeimyninis automobilis ir pasaulyje perkamiausias modelis – iškrenta iš bendro Toyota specializuotų sportinių automobilių konteksto. Tačiau iš tiesų yra kitaip: Corolla istorijoje užfiksuoti keli didelio populiarumo susilaukę sportiniai Toyota modeliai.

Kitokia Corolla

Ryškiausia legenda neabejotinai yra Corolla (AE86) Levin modelis, pasirodęs devintojo dešimtmečio viduryje. Jis buvo populiarus visame pasaulyje – fanai iki šiol meiliai vadina automobilį AE86 arba Hachi-Roku. Išvertus iš japonų kalbos, reikštų „aštuoni–šeši“. Tai Toyota naudotas važiuoklės kodas. Tuo metu, kai jis pasirodė, kiti Corolla modeliai, kaip ir daugelis lengvųjų automobilių, perėjo prie priekinių varomųjų ratų sistemos, o puristinė priekyje montuojamo variklio ir galinių varomųjų ratų konfigūracija buvo palikta sportiniams kupė, tokiems kaip Levin.

AE86 buvo montuojamas dideles apsukas pasiekiantis charizmatiškas 1,6 l 124 AG variklis su dviem skirstomaisiais velenais virš cilindrų bloko (DOHC), suderintas su galinių varomųjų ratų sistema ir žema sėdėjimo padėtimi. Tai buvo tikra vairuotojo svajonė. Todėl AE86 greitai tapo rimtų lenktynių ir ralio profesionalų trokštamu smagiu, patikimu ir greitu galiniais ratais varomu automobiliu.

Dėl savo novatoriško vaidmens šonaslydžio (driftingo) lenktynėse ir pasirodymo filme AE86 užėmė reikšmingą vietą populiariojoje kultūroje. AE86, kurį dėl tobulai suderinto manevringumo ir valdymo pasirinko Japonijos lenktynių legenda Keiichi Tsuchiya, išliko šonaslydžio šou ir varžybų pagrindine siela. Tačiau bene garsiausias AE86 yra baltai juodas modelis, 1995 m. pasirodęs pagal klasikinius japoniškus manga komiksus sukurtame anime filme „Initial D“. Tai istorija apie apie Takumi Fujiwara, kuris dienomis dirba produktus pristatančiu vairuotoju, o naktimis virsta šonaslydžio lenktynių karaliumi. Jo pasirinktas automobilis, be abejo, buvo legendinis Corolla AE86 Levin modelis.

GTi metai

Devintojo dešimtmečio pabaigoje dėmesio centru tapo kitas sportinis Corolla modelis – Corolla GTi. Šiuo laikotarpiu išpopuliarėjo standartiniai šeimyniniai hečbekai, išsiskiriantys galingais varikliais, sportine pakaba ir agresyvia kėbulo stilistika. Corolla GTi pataikė tiesiai į dešimtuką.
Corolla GTi buvo komplektuojamas su 1587 cm3 130 DIN AG varikliu (labai panašiu į Corolla AE86 Levin galios agregatą) su dviem skirstomaisiais velenais virš cilindrų bloko ir vienataškio įpurškimo sistema. Todėl vairuotojai galėjo mėgautis dinamišku valdymu ir greita reakcija. Suderinus šiuos variklio privalumus su nedidele automobilio mase (1075 kg), buvo pasiektos tais laikais įspūdingos techninės charakteristikos: iki 100 km/h automobilis galėjo įsibėgėti per mažiau nei 9 sekundes, o maksimalus greitis siekė 200 km/h.

Dėl padidėjusios galios ir siekiant suteikti nepamirštamų vairavimo potyrių buvo atnaujinta pakaba ir pritaikyti visi keturi aušinamieji stabdžiai. Tiek išorės dizainas, išsiskiriantis sportiniu priekiniu buferiu ir galiniu aptaku, ryžtingą charakterį pabrėžiančiais slenksčiais bei gerai matomu GTi ženkleliu, tiek salono įranga, tokia kaip sportinės sėdynės su šoninėmis atramomis bei trijų stipinų vairas, akivaizdžiai bylojo, jog tai nėra paprasta Corolla versija.