Įsėskite į „Lexus LC 500“ kabrioleto vidų, nuleiskite stogą ir užveskite variklį. Garsas, kurį jūs „išprovokuojate“ užvedus galingą V8 variklį, iškart praneša, kad laukia jaudinanti važiavimo patirtis. Čia atrasite išskirtinę kokybę, kurią „Lexus“ suteikė savo pirmajam modeliui, turinčiam minkštą stogą: kaip elegantiškas stilius džiugina akį, taip variklio garsas pakelia dvasią. Tinkama garso kokybė buvo svarbus automobilio kūrimo komandos tikslas, kuriam pasiekti reikėjo tikslios inžinerijos.
Įkvėpta superautomobilio LFA
„Lexus“ dėmesį variklio garso svarbai galima atsekti iš „LFA“ – tai išskirtinis, rankomis pagamintas superautomobilis. Inžinieriai, dirbę prie V10 galios bloko, nustatė atskiras savybes, kurias derinant sukuriama ideali garso „atmosfera“.
Kalbant apie „LC“ kabrioletą, „V8“ variklio galią reikėjo subalansuoti su tyla salone, ir taip panaikinti išankstines važiavimo kabrioletu nuostatas – šią lygybę „Lexus“ vadina „priešybių harmonija“.
Norint pasiekti maksimalų efektą, variklio garsas keičiasi atsižvelgiant į stogo pakilimą/nusileidimą ir variklio apsisukimus per minutę – vairuotojui staigiai akceleruojant ir naudojant 10 pavarų automatinę sistemą, automobilis tampa galingesnis ir užtikrina tiesioginę dinamišką reakciją. Išmetimo sistema taip pat sustiprina efektą. Priešingai, važiuojant švelniai, garsas yra silpnas, todėl nesunku susikalbėti, jei stogas yra nuleistas.
Kuriant tobulą variklio garsą
Tęstinis, pulsuojantis garsas būdingas ir „LC 500“ kabrioletui, turinčiam didelės talpos 5.0 l V8 variklį. „Lexus“ panaudojo akustines technologijas, kad tai derėtų su spektrine harmonija (tobulais garso intervalais, kurie malonūs ausiai), stereofoniniu garsu, kuris sukuria garso gylį, ir formantais – savybėmis, kurios sujaudina jusles ir sukuria gerą savijautą.
Aktyvioji triukšmo kontrolė naudojama, norint išvalyti automobilio garso dažnius. Ši sistema per garso kolonėles skleidžia priešimpulsinius garsus, kurie pašalina bet kokį nepageidaujamą žemo dažnio garsą iš variklio ir pavaros.
„LC“ kupė salone atsirandantį triukšmą stebi stoge įmontuotas mikrofonas, tačiau kabriolete šis mikrofonas buvo perkeltas į vairuotojo galvos atlošą. Vadinasi, esant arčiau vairuotojo ausies, mikrofonas gali priimti platesnį dažnių diapazoną. Tačiau reikėjo apskaičiuoti sudėtingą algoritmą, kad būtų įsitikinta, jog jis tiksliai veikia bet kurioje sėdynės padėtyje.
Kupė lygio tyla
Nors „LC“ kabrioletas turi minkštą viršutinę dalį, „Lexus“ norėjo užtikrinti tokią pačią tylą salone kaip ir „LC“ kupė. Siekiant išsiaiškinti, kur į erdvę patenka dominuojantys triukšmai, buvo sukurti akustiniai modeliavimai, kad būtų galima apskaičiuoti garso izoliacinės ir garsą sugeriančios medžiagos kiekį ir vietą.
Sulankstomo stogo laikymo vieta už užpakalinių sėdynių buvo ypatingas iššūkis, nes pro čia į saloną galėjo patekti padangų ir išmetimo sistemos sukeliamas triukšmas. Čia nebuvo pakankamai vietos garso izoliacinėms medžiagoms pridėti, todėl komanda stengėsi pritaikyti pačią apdailos medžiagą. Išleisdamas orą pro konstrukciją ir panaudojant garsą sugeriančią medžiagą išorinėje pusėje, tokiu būdu erdvės, kurioje laikomas nuleistas stogas, visas paviršius sugeria triukšmą.
Kadangi ši vieta yra matoma ir yra automobilio salono dalis, ji taip pat turėjo atrodyti gerai. „Lexus“ įvertino daugybę skirtingų medžiagų, prieš pasirinkdamas vieną, dažniausiai naudojamą sparnų aplink ratus apdailai. Tai atitinka saugos standartus ir, dengiant didelio tirštumo medžiagą, ši įgauna tinkamą išvaizdą.
2020-06-03