Pasaulinis „LF-Z Electrified“ koncepto debiutas signalizuoja apie būsimas iniciatyvas ir „Lexus“ prekės ženklo evoliucijos eros pradžią. „Lexus“ įgijo unikalią poziciją rinkoje plėtodamas plačiausią pasaulyje premium klasės hibridinių elektrinių transporto priemonių asortimentą bei gamindamas superautomobilį „LFA“ bei kitus „F“ charakteristikų modelius. Puikaus technologijų novatoriaus ir elektromobilių lyderio statusas suteikia puikią platformą, leidžiančią įveikti naujus iššūkius.
Po to, kai 2005 m. buvo pristatytas „RX 400h“, „Lexus“ hibridinė strategija visame pasaulyje leido pasiekti beveik du milijonus pardavimų, o šiandien „Lexus“ siūlo devynis hibridinius ir elektrinius modelius maždaug 90 pasaulio šalių.
Automobilių pramonė išgyvena kartą per amžių vykstantį pertvarkos laikotarpį, kurio metu turi spręsti beprecedenčius žmonių gyvenimo būdo ir vertybių pokyčius, užtikrindama mobilumą, kartu įgyvendindama skubią socialinę anglies dvideginio mažinimo ir Jungtinių Tautų tvaraus vystymosi tikslų įgyvendinimo misiją.
Pasinaudodamas savo patirtimi ir perimdamas „Lexus“ elektrifikacijos vizijos naujoves, „Lexus“ maksimaliai išnaudos savo tyrimų ir plėtros privalumus, kad pasiektų visus tikslus, ir toliau pranoktų klientų lūkesčius, kurdamas aukščiausios kokybės automobilius, užtikrinančius puikų vairavimą ir prabangų meistriškumą.
Naujoji „LF-Z Electrified“ koncepcija apima važiavimo malonumą, stilių ir technologijas, kurias „Lexus“ planuoja įgyvendinti iki 2025 m. Ir toliau tobulinamos „Lexus“ vairavimo savybės, kartu sutelkiant automobilių gamybos patirtį ir naujas galimybes, kurias siūlo elektrifikacija, tam, kad vairuotojui būtų suteiktas visiško bendrumo su automobiliu jausmas.
„LF-Z Electrified“ tai teikia naudodamas pažangias technologijas ir specialią EV platformą. Pavyzdžiui, tai užtikrina puikų dinaminį našumą dėl idealios akumuliatoriaus ir elektrinio variklio vietos, Direct4 visų varančiųjų ratų technologijos ir kitų funkcijų, užtikrinančių judėjimo laisvę, išskiriančią ją iš įprastų transporto priemonių. Jis taip pat teikia pažangias informacijos ir pramogų funkcijas, kurios artimiausiu metu bus prieinamos „Lexus“ klientams.
Iki 2025 m. „Lexus“ pristatys 20 naujų arba patobulintų modelių, įskaitant daugiau nei 10 elektromobilių (BEV), pakraunamų hibridinių (PHEV) ir savaime besikraunančių hibridinių (HEV) modelių, kad patenkintų skirtingų šalių ir regionų poreikius visame pasaulyje. Tai sustiprins pagrindinius sedanų ir visureigių asortimentus, taip pat atvers galimybę pristatyti naujus transporto priemonių tipus, tokius kaip sportiniai modeliai, žmonių vežiojimui tinkami automobiliai ir visiškai naujų kategorijų modeliai. Nors „Lexus“ ir susidurs su iššūkiu sukurti naujas aukščiausios kokybės vertybes, tuo pačiu ir viršys įvairius savo klientų lūkesčius visame pasaulyje.
Iki 2025 m „Lexus“ ketina pasiūlyti elektrifikuotas visų modelių versijas, taip pat tikisi, kad elektrifikuotų transporto priemonių pardavimas sudarys daugiau nei pusę viso pasaulio pardavimų. Taip pat siekiama iki 2050 m. pasiekti nulinį anglies dvideginio išmetimą per visą modelių gyvavimo ciklą, įskaitant medžiagų gamybą, dalių ir transporto logistiką, šalinimą ir perdirbimą. Be kruopštaus transporto priemonėse naudojamų medžiagų pasirinkimo, „Lexus“ taip pat atsižvelgs į tai, kaip šios medžiagos gaminamos.
2024 m. kovo mėn. Šimoimoje, Aičio prefektūroje, Japonijoje, „Lexus“ atidarys naują verslo ir technologijų centrą, kad paspartintų naujų produktų planavimą ir plėtrą. Tai suburs komandas, dalyvaujančias kuriant ir planuojant naujos kartos transporto priemones, ir skatins atvirą ir vertingą bendradarbiavimą su išorės partneriais.
Koji Sato, „Lexus International“ prezidentas ir vyriausiasis prekės ženklo vadovas:
„Norėčiau pareikšti nuoširdžią pagarbą žmonėms visame pasaulyje, kurie taip sunkiai dirba susidūrę su įvairiais sunkumais.
„Vykdydami savo socialinę misiją – kurdami nulinio anglies dvideginio visuomenę, mes ir toliau teiksime malonumą ir džiaugsmą, kurį teikia automobiliai, ir prisidėsime prie savo klientų ir visų, susijusių su„ Lexus “, laimės ir šypsenų.
„Pradėdami nuo dviejų naujų modelių, kurie bus išleisti šiais metais, mes ir toliau kursime novatoriškus produktus, kurie suteiks spalvų įvairius gyvenimo būdus propaguojantiems klientams.
„Tikimės, kad jūs laukiate „Lexus“ ateities su stipria valia kurti būsimą judumo visuomenę“.
„Lexus LF-Z Electrified“ pagrindinės savybės
„LF-Z Electrified“ pristato „Lexus“ dizaino, vairavimo ir pažangiųjų technologijų, kurias bus galima rasti naujuose 2025 m. pristatomuose modeliuose, ateitį.
Specialios EV platformos naudojimas yra esminis žingsnis, įgyvendinant „Lexus“ elektrifikacijos tikslą, t.y. naudoti elektrifikavimo technologiją, kad būtų pasiekta reikšminga transporto priemonės eksploatacijos raida. Naujoji „Direct4“ visų varančiųjų ratų valdymo sistema taip pat išskiria šią koncepciją iš įprastų transporto priemonių.
Derindamas per daugelį metų sukurtas elektrifikavimo ir judesio valdymo technologijas, „Lexus“ siekia suteikti vairavimo patirčiai dar geresnį ryšį su vairuotoju.
Kėbulo išorė suformuota pabrėžiant emocijas sukeliantį „Lexus“ patrauklumą, o elektrinio variklio montavimas gale prisideda prie dinamiško ir judraus veikimo.
Interjeras – tai atvira ir minimalistinė erdvė, pasižyminti „Tazuna“ kabinos dizainu, pritaikytu specifinėms EV vairavimo savybėms ir apimančiai į žmogų orientuotą filosofiją, kuri buvo „Lexus“ širdis per visą prekės ženklo istoriją.
Transporto priemonės dirbtinis intelektas (AI) naudoja dialogą su vairuotoju, kad sužinotų jo asmenines poreikius ir elgesio ypatybes, suteikdamas jam galimybę pateikti naudingų pasiūlymų, tokių kaip išsami informacija apie maršruto vedimą ir informaciją apie kelionės tikslą, kas suteiks vairuotojui daugiau ramybės, skiriant dar daugiau dėmesio saugumui kelionės metu.
Patvirtintas žmogaus ir mašinos ryšys
„Lexus“ vairavimas suteikia vairuotojui jausmą, jog šis visą laiką yra visiškai sujungtas su automobilio greitėjimu, lėtėjimu ir vairavimu.
„LF-Z Electrified“ dizainas ir inžinerija užtikrina idealiomis inercijos charakteristikomis pasižyminčią važiavimo kokybę. Akumuliatoriaus integravimas išilgai po grindimis sukuria tvirtesnę transporto priemonės konstrukciją, sumažina automobilio svorio centrą ir padeda sumažinti triukšmą bei vibracijas nuo kelio dangos. Tai dar labiau padidina tylos ir važiavimo komforto lygį ir sukuria erdvesnį bei patogesnį saloną.
Naujoji „Lexus“ Direct4 sistema leidžia laisvai ir nepriklausomai valdyti visų keturių ratų didelio sukimo momento variklio varomąją jėgą. Jis prisitaikys prie priekinio, galinio ar visų ratų pavaros, atitinkančio bet kokią vairavimo situaciją, padėdamas kontroliuoti transporto priemonės poziciją.
Vairavimas yra elektroninis, taigi nėra jokios mechaninės jungties tarp vairo ir vairo veleno. Tai suteikia tiesioginę koreliaciją tarp vairo veikimo ir varomosios jėgos, kad transporto priemonė galėtų sukti su mažesniu vairo pasukimu, atsižvelgiant į važiavimo sąlygas.
Vairuotojas patirs šios pažangios technologijos pranašumus jausdamas geresnį valdymo tikslumą, kuris labiau atitinka ketinimus. Visiškai elektroninė sistema taip pat filtruoja nepageidaujamas kelio dangos vibracijas.
„Lexus“ projektavimo krypties ateitis
„LF-Z Electrified“ koncepcija apžvelgia „Lexus“ dizaino raidą, siekiant paprastos ir patrauklios formos, įsišaknijusios tvirtomis proporcijomis ir išskirtine išvaizda. Bendrą formą sudaro savita konstrukcija, būdinga elektromobiliams. Didelio skersmens ratai, išstumti į modelio kampus, padeda pažeminti svorio centrą ir sukuria platesnio automobilio įvaizdį.
Sukurta galinga automobilio laikysena, aiškus ir paprastas horizontalus galo dizainas derinamas su ratus pabrėžiančia forma. Ploni, horizontalūs galiniai žibintai turi naują „Lexus“ logotipą, simbolizuojantį naują „Lexus“ dizaino kartą.
Naujasis „Tazuna“ prietaisų skydelis ir atviro interjero konceptas
Naujasis „Tazuna“ prietaisų skydelio konceptas į žmogų orientuotą „Lexus“ požiūrį pakelia į naują lygį. Tai įkvėpta žirgo ir raitelio santykių, kai komandos perduodamos naudojant vadeles, kurias čia atitinka glaudus vairo jungiklių ir „head-up“ ekrano koordinavimas. Tai leidžia vairuotojui intuityviai valdyti transporto priemonės funkcijas ir informaciją, išlaikant dėmesį kelyje.
Prietaisų skydelis – tai tarsi automobilio širdis, ir didžiausias dėmesys skiriamas jam, todėl kiti elementai sumontuoti žemai. Tai sukuria atvirumo jausmą ir svetingą erdvę, kurioje kruopščiai apgalvota kiekviena detalė.
Vientisas ryšys nuo gaubto iki priekinių ir galinių durų suteikia erdvei lengvumo jos neapkraunant detalėmis. Stiklinis panoraminis stogas suteikia atvirumo jausmą visame salone.
Informacijos apie vairuotoją šaltiniai, tokie kaip papildytos realybės (AR) ekranas, liečiamas multimedijos ekranas ir kiti elementai, yra viename modulyje, o vairavimo sistemos valdikliai sugrupuoti aplink vairą. Šis išdėstymas rodo tolimesnę naujos kartos „Lexus“ interjero stiliaus kryptį.
Pažangios savybės vairavimo patirčiai praturtinti
„LF-Z Electrified“ dirbtinis intelektas (AI) teikia nuolatinę pagalbą ir aktyviai saugo informaciją apie vairuotojo poreikius ir elgesio ypatybes. Ryšys balsu padeda lengviau vairuoti. Balso atpažinimo funkcija naudoja naujausią dirbtinį intelektą, kad atpažintų, išmoktų ir prisitaikytų prie vairuotojo įpročių ir poreikių, suteikdama pagalbą atliekant tokias užduotis, kaip maršrutų planavimas bei informacijos teikimas apie kelionės tikslą. Šis interaktyvumas sukurs AI ir vairuotojo dialogą ir pagerins vairavimo patirtį.
Skaitmeninis raktas suteikia šeimai ir draugams prieigą prie automobilio, nesidalinant fiziniu raktu. Transporto priemonės funkcijas taip pat galima valdyti naudojant išmanųjį telefoną, pvz., durelių užrakinimą ir atrakinimą. Suteikdami paslaugų teikėjams prieigą prie transporto priemonės naudodamiesi skaitmeniniu raktu, vairuotojai gali įgalinti tokias paslaugas kaip siuntos pristatymas į automobilį ir dalinimąsi automobiliu.
Durelėse naudojama „E-Latch“ sistema. Kai vairuotojas ar keleivis prieina prie automobilio nešdamas raktą, automatiškai ištraukiama durelių rankenėlė: tada duris galima atrakinti ir sklandžiai atidaryti paprasčiausiai paliečiant jutiklį rankenos viduje. Norėdami išlipti iš automobilio, duris galima atidaryti paspaudus durų atidarymo jungiklį. Transporto priemonės jutikliai stebi aplinkinę teritoriją ir įspėja apie artėjančią transporto priemonę ar dviratininką, taip sumažinant avarijos riziką išlipant iš automobilio.
Panoraminis stogas pagamintas iš elektrochromatinio stiklo, kuris prireikus gali būti pritemdytas, ir turi privatumo ir apšvietimo funkcijas, atspindinčias naktinį dangų. Jutiklinis skydelis stogo centre leidžia priekiniams ir galiniams keleiviams bendrauti tarpusavyje, o galinėse sėdynėse yra masažo ir atlošo funkcijos.
Naujos kartos „Mark Levinson“ garso sistema atkartoja tarptautinių koncertų salių garso kokybę automobilio akustinėje erdvėje. Tikslus garsiakalbių valdymas leidžia idealiomis sąlygomis mėgautis muzika tiek vairuotojui, tiek keleiviams. Garso valdymo funkcija su triukšmo slopinimu gali išfiltruoti salone esančius aplinkos triukšmus, todėl keleiviams lengviau bendrauti tarpusavyje.
„LF-Z Electrified“ techniniai duomenys:
Bendras ilgis (mm) – 4,880
Bendras plotis (mm) – 1,960
Bendras aukštis (mm) – 1,600
Ratų bazė (mm) – 2,950
Svoris (kg) – 2,100
Elektra nuvažiuojamas atstumas – WLTP (km) 600
Baterijos tipas – Lithium-ion
Baterijos talpa (kWh) – 90
Įkrovimo galia (kW) – 150
Aušinimo būdas – Liquid
Įsibėgėjimas 0-100 km/h (sec) – 3.0
Didžiausias greitis (km/h) – 200
Maksimali gamyba (kW) – 400
Maksimalus sukimo momentas (Nm) – 700
2021-04-08