Studentai, atstovaujantys ateities tarptautinio dizaino talentų kartai, pagal „Lexus“ užsakytą kūrybinę programą „The Soul of Future Premium“ sukūrė daugybę radikalių naujų prabangių transporto koncepcijų. Šį tyrimą, kaip prabangus transportas gali vystytis XXI amžiaus viduryje, 2021 m. rugsėjį pradėjo „Lexus“, bendradarbiaudamas su Londono Karališkuoju meno koledžu (RCA), vienu prestižiškiausiu ir įtakingiausiu meno ir dizaino tyrimų centru pasaulyje.
Iššūkis buvo ištirti naujas transporto priemonių architektūras, kurios atitiktų Europos miesto gyvenimo, visuomenės ir demografijos pokyčius, bei ir iš naujo pergalvoti, kokį vaidmenį „Lexus“ prekės ženklas galėtų atlikti regiono mobilumo srityje po dviejų dešimtmečių. Tai įkvėpė originalius 20 magistrantūros studijų studentų darbus Intelektualaus mobilumo dizaino centre (RCA). Studentų mentoriais buvo „Lexus“ Europos dizaino centro (ED2) prezidentas – Ian‘as Cartabiano ir generalinis dizaino vadovas – Lance’as Scott‘as, kartu su IMDC pirmininku prof. Dale’u Harrow ir pažangiojo mobilumo programos vadovu dr. Chris‘u Thorpe’u.
Neseniai studentai pristatė savo projektus internetiniame vertinime, kuriame teisėjai iš karto pateikė atsiliepimus ir atrinko šešis finalininkus. Daba kiekvienas finalo dalyvis kurs ir patobulins savo koncepciją, remdamasis profesionaliais teisėjų patarimais. Kovo 15 d. jų darbai ir kitų studentų pristatymai bus viešai eksponuojami parodoje naujajame RCA, Battersea miestelyje Londone. Šiame renginyje bus paskelbti trys laimėtojai.
ED2 prezidentas Ian‘as Cartabiano sakė: „Mums paliko didelį įspūdį kūrybiškumo ir naujovių platumas, kurį demonstravo visi dizaineriai. Jie pademonstravo įgūdžius ir vaizduotę, sujungdami savo ateities mobilumo idėjas ir viziją, kaip galėtų vystytis „Lexus“ aukščiausios kokybės koncepcija.
Prof. Harrow komentavo: „Intelektualaus mobilumo dizaino centro (RCA) darbuotojai ir studentai džiaugiasi bendradarbiaudami su „Lexus“ kuriant „The Soul of Future Premium“. Projektas suteikė įdomų ir sudėtingą kontekstą, kuriame drauge su aukščiausios kokybės pasauliniu prekės ženklu buvo tyrinėjamas ateities mobilumas.
2040 m. „Lexus“ vizija pagal sezonus, sukūrė Bangning An’as
Šis projektas sukuria ateities prabangaus mobilumo viziją, kuri yra labai suderinta su sezoniškumu. Jame pagrindinis dėmesys skiriamas japonų pasiūlymui „Ichi-Go, Ichi-E“, kuris skirtas atkreipti dėmesį į kasdienes akimirkas. Siekiant padėti Z kartos atstovams iš naujo atrasti sezoninius pokyčius miesto vietovėse, išmanus automobilio stogas kontroliuoja į vidų patenkančios dienos šviesos intensyvumą, kad būtų pasiekta įtraukianti esamo sezono patirtis ir didesnis energijos vartojimo efektyvumas. Automobilio spalvų schema taip pat keisis priklausomai nuo metų laiko.
„Crucible“, sukūrė Benjamin‘as Miller‘is
„Crucible“ yra vandeniliu varoma transporto priemonė, kuri atskiria du skirtingus naudojimo scenarijus ir kontekstus. Tai yra prabangus salonas atskiriamas nuo technologijos, kad būtų sukurta nerūpestinga ir individualizuojama paslauga. Žmonės svarsto, kaip gyvens ir dirbs 2040 m., todėl Miller‘is sujungė bendrą nuosavybę su automobilio salono lankstumu. Permainingas interjeras gali būti pritaikytas bet kokiai konfigūracijai, kad būtų užtikrintas sklandus komfortas, net ir tada, jei reiktų šią transporto priemonę laikyti namo viduje. Vartotojai gali pasirinkti vienokią transporto priemonės konfigūraciją darbo dienomis ir kitokią savaitgaliais, kai nori keliauti. Atsižvelgdamas į „Lexus“ dizaino užuominas, Miller‘is iš naujo interpretavo „Lexus“ verpsto formos groteles ir sukūrė lengvą ir erdvų automobilį, į kurį lengva tiek įlipti, tiek iš jo išlipti.
„ALTO“, sukūrė Richard‘as Newman‘as
„ALTO“ yra VTOL (vertikalaus kilimo ir tūpimo) transporto priemonė. Ji sukurta laikams, kai aukščiausios kokybės patirtis reikš „kasdienybės šventimą“, kaip priešnuodį ateičiai, kuri bus perkrauta technologijomis ir kurios jau nebus laikomos prabanga. Newman‘o išskirtinis vandeniliu varomas ore kabantis orlaivis apibūdinamas kaip „juvelyrinis dirbinys danguje – tarsi debesies auskaras“ ir yra augalų terariumo ir oro baliono derinys. Transporto priemonės viršus galėtų būti suasmenintas, tarsi „žiedas, kuriame būtų įvairių akmenų“. Jo architektūra apimtų vieningą išorę, kad transporto priemonė galėtų prisitvirtinti prie pastatų šonų.
„Lexus UrbanSwarm“, sukurė Maxime’as Gauthier
„UrbanSwarm“ suteikia prabangos jausmą kasdieniam judėjimui mieste, kad būtų užtikrintas sklandesnis transportavimas. Šis modulinis ar vientisas keliavimo būdas suteikia mikromobilumo, lankstumo ir patogumo bei masinio transporto sistemų efektyvumo, nes jis gali susisieti su kitais „pod‘ais“.
„Lexus NEKO“, sukūrė Jan‘as Niehues‘as
„Lexus NEKO“ yra mikromobilumo koncepcija, pagal poreikį suteikianti puikią patirtį. Įkvėpta Japonijos kultūros ir gamtos, tapusi į vabzdžius panašiu egzoskeletu. Tai elektromobilis (BEV) su sensorinėmis kameromis ir išmaniu įrašymo įrenginiu. Jis gali veikti dviem režimais: vienas skirtas įprastiniam vairavimui kaip savarankiška transporto priemonė, o kitas – dalijimosi režimas, kai keleiviai gali peržiūrėti ankstesnėse kelionėse įrašytus peizažus ir patirti plačią „Instagram“ patirtį. Jame naudojama 4D technologija optimizuotai ergonomikai ir „Lexus“ prekės ženklo galimybėms. Pavyzdžiui, transporto priemonė gali atlikti tradicinį japonišką nusilenkimą, o mikrobotai suteikia visišką greičio lankstumą mieste.
„Lexus“ #Units, sukūrė Zhenyu Kong‘as
Skaitmeninio personalizavimo, kaip ateities socialinės erdvės, kontekste #Units ne tik plečia ryšį tarp asmenų ir grupių, bet ir tiria, koks prabangus kontekstas gali būti pasidalintas, pasitelkus skaitmenines technologijas. #Units patenkina Alfa kartos troškimą įvairinti saviraišką, pasinaudodama socialinių tinklų populiarumu dalijantis nuomonėmis ir emocijomis. Tai prabangi dalijimosi erdvė, nes atvykusi į paskirties vietą transporto priemonė gali virtualiai susisieti su kitomis transporto priemonėmis, kur ją taip pat galima naudoti kaip projektorių, pvz., virtualiai prisijungti prie koncertų ar vakarėlių. Transporto priemonės dizainas – unikalus, įkvėptas pakrantės užtvarų formų. Ji taip pat yra labai lanksti ir gali susiaurėti, kad prisitaikytų prie siaurų kelių. Interjerą taip pat galima individualizuoti naudojant „blockchain“ technologiją, todėl NFT meno kūrinius galima atsinešti į kelionę.
2022-02-24