„Lexus“ pasirinko kryptį – kurti naujas technologijas ir transporto priemones, kurios maksimaliai išnaudotų elektrifikavimo potencialą ne tik siekiant pagerinti energijos vartojimo efektyvumą ir sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį, bet ir užtikrinti aukštesnį našumo, dinamikos ir vairuotojo įsitraukimo lygį. Briuselyje vykusiame „Kenshiki“ žiniasklaidos forume bendrovė pateikė naujausią informaciją apie „Lexus Electrified“ pažangą, elektrifikavimo planą ir kelią į anglies dioksido neutralumą. Ji taip pat atkreipė dėmesį į kai tam tikrus novatoriškus dizaino ir inžinerijos sprendimus, kurie bus naudojami naujos kartos modeliuose.
Pascal‘is Ruch‘as, TME viceprezidentas, atsakingas už „Lexus Europe“, pripažino, kad galiausiai lyderio pozicijas užims elektromobiliai (BEV), tačiau, nors infrastruktūros ir elektros energijos tiekimo iššūkiai išlieka, „Lexus“ ir toliau plėtos įvairias elektrifikuotų hibridinių, iš tinklo įkraunamų hibridinių elektrinių transporto priemonių ir elektromobilių technologijas, kad patenkintų įvairius klientų poreikius visame pasaulyje.
Jis teigė: „Visa būsima plėtra bus grindžiama principu, kad elektrifikacija padės iš naujo sukurti vairavimo patirtį. Norime, kad mūsų transporto priemones būtų tikrai malonu vairuoti.“
„Lexus“ technologijų pranašumas
„Lexus“ buvo elektrifikavimo pradininkas prabangių automobilių rinkoje – 2005 m. pristatęs hibridinį visureigį „RX 400h“. Nuo to laiko „Lexus“ išplėtė technologijų ribas, siekdamas vis geresnių eksploatacinių savybių ir efektyvumo, įgijo neprilygstamos patirties kuriant pagrindinius elektrinių transporto priemonių komponentus, įskaitant variklius, akumuliatorius ir galios valdymo blokus. Tuo pat metu jis išpopuliarino hibridinius automobilius, siūlydamas vis daugiau modelių, kurių visame pasaulyje parduota daugiau kaip 2,3 mln. Šiuo metu daugiau kaip 90 % Europoje parduodamų naujų „Lexus“ automobilių yra hibridiniai. Šią patirtį bendrovė panaudoja siekdama užtikrinti, kad naujos kartos elektrifikuoti modeliai pasižymėtų aukščiausio lygio kokybe, našumu ir saugumu.
Siekdamas padėti įgyvendinti savo užmojus, „Lexus“ kuria naują pasaulinę būstinę Šimojamos mieste Japonijoje – į automobilius orientuotą, veržlų kompleksą, kuriame bus sutelktos visos kūrimo sritys, o dizaineriai ir inžinieriai dirbs vienas šalia kito – braižyklose ir bandymų trasose.
„Lexus Electrified Sport“
„Electrified Sport“ – „Lexus“ vizija apie būsimą sportinį automobilį – elektromobilį. Jis atspindi kompanijos ketinimus kurti elektrifikuotus automobilius, pasižyminčius autentiškais eksploataciniais parametrais. Jo išraiškingos linijos, įtvirtinančios naują „Lexus“ BEV identitetą, įkvėptos akrobatinio skraidymo greičio ir sklandumo, atitinka jo galią. Tikimasi, kad nuo 0 iki 100 km/val. automobilis įsibėgės per maždaug dvi sekundes.
Puikus akumuliatoriaus dizainas
Naujausiuose „Lexus“ savaime įsikraunančiuose hibridiniuose ir iš tinklo įkraunamuose hibridiniuose automobiliuose montuojami akumuliatoriai užtikrina praktišką visiškai elektrinio EV važiavimo galimybę, tačiau jie yra kompaktiški tam, kad nepadidėtų automobilio svoris, sąnaudos ir nebūtų sumažinta salono bei krovinių skyriaus erdvė. Tas pats principas taikomas ir elektromobiliams.
Naujo modelio savaime įsikraunančiuose hibriduose įmontuotas naujas dvipolis nikelio-metalo
akumuliatorius. Dėl naujosios technologijos, kiekvieno elemento galia padidėja 70 %, todėl galima išgauti daugiau galios nedidinant akumuliatoriaus matmenų. „Lexus“ taip pat tiria naujos kartos akumuliatorių technologijų galimybes. Dvipolis nikelio-metalo akumuliatorius montuojamas į naujausius modelius su turbokompresoriumi.
Naujųjų „Lexus“ akumuliatorių kokybę ir saugumą lemia ne tik akumuliatoriaus konstrukcija ir struktūra, bet ir stebėjimo sistema, kuri aptinka bet kokį neįprastą temperatūros padidėjimą iki pat atskirų elementų. Naudojant nelaidų aušinimo skystį, išvengiama gaisro pavojaus, o akumuliatoriaus konstrukcija neleidžia susidaryti nepageidautinoms medžiagoms, kurios galėtų sumažinti akumuliatoriaus eksploatavimo trukmę.
Dinamiškas atlygis su „DIRECT4“ ir „One Motion Grip“
„Lexus“ pristato naujas sistemas, optimizuojančias elektrifikuotų transmisijų dinaminį potencialą.
„DIRECT4“, įdiegta naujuose modeliuose, yra išskirtinė „Lexus“ technologija, kuri akimirksniu subalansuoja priekinei ir galinei ašiai perduodamą varomąjį sukimo momentą, užtikrindama optimalią trauką bet kokiomis važiavimo sąlygomis, linijinį pagreitį ir geresnį automobilio stabilumą posūkiuose. Be našumo ir valdymo, ji taip pat prisidės prie didesnio važiavimo komforto gale sėdintiems keleiviams.
„One Motion Grip“ sistema pakeis vairavimo patirtį: manevrai bus lengvesni ir tikslesni. Be to, pagerės manevringumas važiuojant mažu greičiu bei stabilumas greitkelyje. Važiuojant nelygiu paviršiumi sistema automatiškai atliks mikrokorekcijas.
Elektra varoma jėgainė su mechanine pavarų dėže
Daugeliui vairuotojų mechaninės pavarų dėžės suteikiama kontrolė ir įsitraukimas yra svarbi malonios vairavimo patirties dalis. „Lexus“ gilinosi, kaip elektromobiliuose būtų galima įrengti mechaninę pavarų dėžę – šis projektas peraugo į kryptingą plėtrą, naudojant tiriamąjį prototipą, sukurtą pagal kompaktišką visureigį „UX 300e“, kuris su pavarų svirtimi ir sankabos pedalu.
Takashi Watanabe, „Lexus Electrified“ vyriausiasis inžinierius, paaiškino: „Iš išorės ši transporto priemonė yra tokia pat tyli, kaip ir bet kuris kitas BEV automobilis. Tačiau vairuotojas gali patirti visus automobilio su mechanine pavarų dėže pojūčius. Tai programine įranga pagrįsta sistema, todėl ją galima užprogramuoti taip, kad ji atkurtų įvairių tipų transporto priemonių vairavimo pojūčius, o vairuotojas galėtų pasirinkti norimą.“
Kadangi „DIRECT4“ ir „One Motion Grip“ sistemos taip pat yra programinės įrangos pagrindu, „Lexus“ galės ištirti naujas veikimo pritaikymo galimybes, kad kiekvienam vairuotojui būtų suteikta asmeninė patirtis.
2022-12-09