„Lexus“ pristatė naujas instaliacijas didžiausiame pasaulyje tarptautiniame dizaino renginyje „Milano dizaino savaitė 2025”. „Superstudio Piu“ erdvėje, „Daylight Space“ zonoje bus pristatyta „A-Un“ – įtraukianti instaliacija, sukurta bendradarbiaujant su Japonijos kūrėjais „SIX” ir „STUDEO”, bei „Discover Together“ – interaktyvi instaliacija, kurią sukūrė naujos kartos dizaineriai, dalyvaudami „Lexus Design Award“ projekte.
„Superstudio Piu“ erdvėje, Tortonoje, esančią parodą bus galima aplankyti balandžio 8-13 dienomis.
Simon’as Humphries’as, „Lexus“ vyriausiasis prekės ženklo vadovas, sakė: „Nuo pat prekės ženklo įkūrimo „Lexus” nuolat meta iššūkį prabangių automobilių pasaulio konvencijoms, ne tik šias patenkindamas, bet peržengdamas mobilumo ribas, kad sukurtų unikalią ir nepaprastą patirtį, kuri pranoksta lūkesčius. Šiandien, kai technologijos tobulėja ir keičia mūsų suvokimą apie laiką, praleidžiamą judant, svarstome, kaip šie pokyčiai gali paskatinti naujas gilias įsitraukimo ir sąveikos formas.
Milano dizaino savaitėje siekiame išreikšti šią technologijų ir žmogiškumo konvergenciją, tyrinėdami akimirkas, kai jos susikerta, ir tai, kaip paties laiko permąstymas gali tapti naujų patirčių varomąja jėga. Be to, dalyvaudami projekte „Atraskime kartu“ bendradarbiavome su trimis vizionieriais kūrybininkais, kurie tiria individų sąveiką su visuomene per „Juodojo drugelio“ prizmę ir siūlo naujas perspektyvas.“
Įkvėpimo naujajai įtraukiančiai instaliacijai buvo semtasi iš „Juodojo drugelio“ – taip pavadintas dviejų sąsajų valdymo įrenginys, esantis „Lexus“ koncepcinio automobilio „LF-ZC” kabinoje. Kiekviena iš jų nagrinėja, kaip ateities technologijos suartins žmogų, automobilį ir mobilumą.
„A-Un” instaliacija
Per du dešimtmečius nuo pirmojo pasirodymo Milano dizaino savaitėje 2005 m. „Lexus“ bendradarbiavo su pasaulinio garso menininkais ir dizaineriais, įskaitant Philippe’ą Nigro, Ner’į Oxman’ą, Sou Fujimoto ir „Rhizomatiks“, kad sukurtų svaiginančią patirtį, įkūnijančią prekės ženklo viziją ir vertybes.
Šiais metais „Lexus“ bendradarbiavo su Tokijuje įsikūrusia kūrybine agentūra „SIX” ir dizaino studija „STUDEO” ir pristatė instaliaciją „A-Un“, įkvėptą japoniškos A-Un no Kokyū (suderinto kvėpavimo) koncepcijos – tradicinės koncepcijos, kai du kūnai ar subjektai instinktyviai sinchronizuoja savo judesius ir emocijas. Pasitelkdama „Juodojo drugelio“ motyvą kaip langą, jungiantį žmones ir visuomenę, „Lexus“ įtraukiančioje erdvėje pristato savo ateities mobilumo viziją.
Erdvėje – didžiulis ekranas, kurio aukštis siekia 3 metrus, plotis – 10 metrų, o gylis – 4 metrus. Šis kūrinys, liudijantis „Lexus” įsipareigojimą gerbti tradicines medžiagas ir meistriškumą, buvo kruopščiai gaminamas rankomis tris mėnesius, naudojant maždaug 35 kilometrų ilgio išaustus siūlus, išgautus iš bambuko pluošto.
Struktūra atgyja lankytojams artėjant prie jos, reaguodama į jų širdies dūžius ir taip sukurdama unikalią, įtraukiančią patirtį. Širdies plakimas sinchronizuojasi su iš gamtos atrinktais svyravimais, todėl „Juodojo drugelio“ instaliacija tampa tikru atradimu. Tokiu būdu lankytojai patiria vientisą ryšį tarp žmonių, visuomenės ir pasaulio – tai patirtis, kurią formuoja „A-Un“ filosofija.
„Lexus“ ateities mobilumo vizija neapsiriboja vien tik į žmogaus komandas reaguojančiu automobiliu, siekiama ir žmogaus ketinimų numatymu. Naudodamiesi „Black Butterfly“, žmonės ir automobiliai kartu nuolat mokosi ir tobulėja, atrasdami naujas galimybes ir nepakartojamas akimirkas. Automobiliai tiesiogiai susisieks su žmonėmis, kurdamos naują judėjimo patirtį.
„Discover Together“ instaliacija
Šių metų paroda remiasi „Lexus“ dizaino apdovanojimais, kurie atrado, ugdė ir ilgą laiką rėmė naujos kartos kūrėjus, keliant kūrybinio potencialo ribas. Trys vizionierių grupės panaudojo juodąjį drugelį kaip motyvą, kad ištirtų naujas suasmenintos patirties su technologijomis dimensijas. „Bascule Inc.“, Šiaurės rytų universiteto ir „Lexus” interjero dizaineriai pristato interaktyvių instaliacijų seriją, kurioje „Black Butterfly“ interpretuojamas iš skirtingų ir unikalių perspektyvų. Šis „Lexus” ir kylančių talentų bendras projektas suteikia galimybę patirti nepaprastą ir kviečia parodos lankytojus tai atrasti patiems.
„Earthspective” arba žvilgsnis į Žemę
„Bascule Inc.” (Japonija)
Šiame darbe nagrinėjama išplėstinės žemės perspektyvos koncepcija. Pavadinime esantis žodžių „žemė“ ir „perspektyva“ derinys reiškia mūsų požiūrio į pasaulį pokytį. Kaip žmonės, mes suvokiame tikrovę iš savo riboto požiūrio taško. Tačiau kai atsitraukiame ir stebime Žemę iš kosmoso platybių, įgyjame naują perspektyvą – Žemės perspektyvą. Šiuo požiūriu esame tik planetos keliautojai. Jūsų ištarti žodžiai tampa atspaudais ateičiai, įspaustais vis labiau besiplečiančioje visatoje.
Mūsų energijos sąsajos
Šiaurės rytų universitetas (JAV)
Šioje instaliacijoje nagrinėjama oro taršos mažinimo tema, pasitelkiant sąveiką realiuoju laiku, siekiant parodyti bendruomenės ir kolektyvinių veiksmų galią.
Lankytojai realiuoju laiku įtraukiami į taršos lygį ir Milano pasaulinio oro kokybės indekso duomenis, kurių šiluma nukreipiama „Black Butterfly“, kuris simboliškai išlaisvina energiją. Kiekvienas virsta vis nauja švytinčia žvaigžde – orui išsivėdinus, šios žvaigždės šviečia ryškiau, taip sustiprindamos ryšį tarp asmeninių veiksmų ir aplinkos pokyčių. Kartu mūsų energija susilieja, sukurdama švaresnę ir šviesesnę ateitį.
Atraskite savo drugelį
„Lexus“ interjero dizaineriai (Japonija)
Drugelis simbolizuoja jūsų nežinomą potencialą daryti įtaką pasauliui.
Įkvėpta drugelio efekto, ši instaliacija atspindi transformacijos, kurią sukuria maži veiksmai, galią.
Joje įsivaizduojamas pasaulis, kuriame susilieja nesuskaičiuojama daugybė drugelių, kurių kiekvienas savo judesiu yra unikalus, ir kartu sukuria dinamišką ir besikeičiančią tikrovę. „Black Butterfly” tarsi langas, per kurį galima išlaisvinti savo nežinomą potencialą, t.y. lankytojai paleidžia savo pačių drugelį, kuris daro įtaką aplinkiniam pasauliui ir kartu atranda naujus savo aspektus. Kiekvienas nedidelis drugelio plazdėjimas prisideda prie grožio ir permainų bangos, įrodydamas, kad net mažiausi veiksmai gali galingai formuoti ateitį.
„Discover Together” programa – „Lexus“ dizaino apdovanojimai
Nuo 2013 m. „Lexus“ rengia tarptautinį konkursą „Lexus Design Award“, skirtą skatinti ir remti naujos kartos kūrėjus per dialogą ir bendrą kūrybą. Siekdama pagilinti šį bendradarbiavimą ir dar labiau sustiprinti savo įsipareigojimą naujiems dizaino talentams, programa atnaujinama kaip „Lexus Design Award – Discover Together“. Ji bus oficialiai atnaujinta šią vasarą, o parodomąjį renginį planuojama surengti Milano dizaino savaitės metu 2026 m. balandį.
2025-04-11