fbpx
slider

Hibridinis visureigis „UX 250h” seka pionieriaus „RX 400h“ pėdomis

Švenčiant daugiau nei 15 metų lyderystę savaime įsikraunančių hibridinių technologijų srityje,  pažangiausiame „Lexus“ technikos centre ir bandymų trasoje Zaventeme, Belgijoje, susitiko ketvirtosios kartos hibridinis „UX 250h“ visureigis su pirmuoju novatorišku hibridiniu visureigiu „Lexus RX 400h“. Herwig‘ui Daenens‘ui išbandžius trasą, hibridinės pavaros patirtį perteikė Raf‘as Schuermans‘as, techninis vyresnysis vadovas, „Toyota Motor Europe“ atsakingas už pažangias jėgos pavaras.

VAIRAVIMO DINAMIKA

„Naujausias „UX 250h“ rodo didžiulį važiavimo dinamikos pagerėjimą, kurį „Lexus“ pasiekė nuo 2005 m. Sukurtam Europos vairuotojui ir būnant „Lexus“ tyrimų ir plėtros centro Zaventeme plėtros darbų dalimi, šiandien buvo nepaprastai smagu išbandyti jį trasoje. Ši patirtis pasiekta dėka naujos ir ypač tvirtos GA-C platformos, kurioje plačiai naudojami klijai, žemo svorio centro, dėl kurio sumažėja važiuoklės pasisukimas, ir elektrinio vairo stiprintuvo tikslumo.“, – entuziastingai teigė Herwig‘as Daenens‘as.

„UX 250h“ valdymas kaip hečbeko

Beveik nepriekaištingų sąlygų bandymų trasoje Zaventeme prabangus visureigis „RX 400h“ pasižymėjo įspūdingu rafinuotumu, vairo reakcija ir stabilumu važiuojant tiesiai. Herwig‘as Daenens‘as komentuoja, jog kuriant „UX 250h“ labiausiai prisidėjo Akio Toyoda – „Lexus“ profesionalus vairuotojas, primygtinai reikalaujantis, kad kiekvienas naujas „Lexus“ modelis būtų „smagus vairuoti“. Šis ambicingas tikslas reiškė sukurti labai tvirtą naują platformą, kuri būtų hibridinio visureigio, valdomo kaip hečbeko, puikus pagrindas.

Žemiausias svorio centras savo klasėje

Dėl naujos platformos ir hibridinės baterijos padėties, „UX 250h“ turi žemiausią savo klasėje svorio centrą. Šią charakteristiką, svarbiausią dinamiškam automobilio valdymui, papildo kėbulo konstrukcijos mažesnis svoris, pasiektas aliuminį panaudojus šoninėms durims, sparnams ir variklio dangčiui.

HIBRIDINĖ TECHNOLOGIJA

Derindami benzininio variklio galią su vienu ar keliais elektriniais varikliais, „Lexus“ savaime įsikraunantys hibridai visada nustatė prabangių automobilių elektrifikavimo etaloną. „Lexus“ hibridai patys kraunasi važiuojant, lėtinant greitį ar stabdant, ir tai reiškia, jog savininkams niekada nereikia jų prijungti įkrauti ar jaudintis dėl akumuliatoriaus išsikrovimo. Dabar jau 4-osios kartos „Lexus“ savaiminio įkrovimo hibridai, pasižymintys rafinuota galia ir valdymu, yra efektyvesni ir išmeta žymiai mažiau teršalų nei įprasti benzininiai ar dyzeliniai varikliai.

„RX 400h“: hibridinių automobilių pradininkas

„RX 400h“ modelyje apjungus 3,3 litro V6 benzininio variklio ir priekinių / galinių elektrinių variklių galią, „Lexus“ pasinaudojo iniciatyva tapti alternatyvių jėgos pavarų lydere ir netrukus pristatė „Lexus“ savaime įsikraunančių hibridų asortimentą. Vairuojant „RX 400h“, Herwig‘ui Daenens‘ui buvo priminta, koks buvo pažangus pirmasis prabangus hibridas ir kodėl jis užsirekomendavo tokią sėkmę.

Pagrindinis to meto proveržis buvo aukštos įtampos hibridinis akumuliatorius, turintis 288 V įtampą ir sudarytas iš trisdešimties celių po 9,6 voltų. Kompaktiškas ir lengvas, jis buvo įmontuotas po galine sėdyne. Lyginant su benzininiu modeliu „RX 300“, hibridinis „RX 400h“ prabangių visureigių vairuotojams pasiūlė 33 procentais sumažintas degalų sąnaudas, mieste – net 67 procentais, ir buvo pirmasis supažindinęs „Lexus“ savininkus su elektrifikavimu, neleisdamas jaudintis dėl nuotolio, įkrovimo ar per mažos erdvės daiktų laikymui.

Pažangi, nereikalaujanti priežiūros hibridinė inžinerija

Bandomojoje trasoje „RX 400h“ važiuoja taip pat sklandžiai ir tobulai, kaip ir tada, kai 2005 m. paliko „Kyushu“ gamyklą. Taip yra todėl, jog dauguma konkuruojančių hibridinių sistemų yra daugialypės tiesioginio greičio transmisijos arba automatinės pavarų dėžės, turinčiomis kelias sankabas ir pavaras, kurie, laikui bėgant, susidėvi. „Lexus“ hibridinės transmisijos dizainas, atvirkščiai, siūlo sistemą, kuri kartu su minimaliomis remonto išlaidomis užtikrina aukščiausios kokybės vairavimo patirtį per visą automobilio tarnavimo laiką.

Teiginiui, jog „RX 400h“ yra „geras, kaip naujas“, galima ir nepritarti, tačiau šio automobilio patikimumas liudija apie nepriekaištingai sklandų „Lexus“ hibridinės pavaros veikimą net ir nuvažiavus tiek kilometrų. Svarbu tai, jog „UX 250h“ modelyje naudojama ta pati pagrindinė „RX 400h“ pavaros architektūra, tačiau su nepaprastai patobulinta hibridine transmisija, turinčia kompaktiškesnius elektrinius variklius, bei tiesiogine pavara, kas visumoje užtikrina patrauklesnį vairavimą, kokio tik galima tikėtis iš mūsų naujausio miesto visureigio, užtikrinančio panašų kokybės, patikimumo ir patvarumo lygį.“, – aiškina Raf‘as Schuermans‘as.

„UX 250h“: „Lexus“ 4-os kartos savaime įsikraunantis hibridas

Kalbant apie „UX 250h“, po „RX 400h“ modelio įvyko tyli revoliucija po „Lexus“ hibridų variklio dangčiu. Neliko technologijos, skirtos brangiems pavyzdiniams modeliams, todėl 4-osios kartos „Lexus“ savaime įsikraunantys hibridai, tokie kaip „UX 250h“ ir „ES 300h“, pasiekia geresnes degalų sąnaudas ir mažesnį išmetamųjų teršalų kiekį, tuo pačiu leidžiant įveikti daug didesnius atstumus visiškai elektriniu EV režimu. Tuo pačiu metu bendra galia, jautrumas ir vairavimo kokybė pasiekė aukštesnį lygį.

Nuolatinis progresas buvo pasiektas dėl „Lexus“ inžinierių sutelkto dėmesio į vis kompaktiškesnių ir rafinuotesnių komponentų, kurie užtikrintų geresnį našumą, kūrimą. Per pastaruosius 25 metus „Lexus“ ir „Toyota“ yra užregistravę daugiau nei 24 000 patentų savaime įsikraunantiems hibridams ir EV technologijoms – daugiau nei bet kuris kitas automobilių gamintojas. 2018 m. „Toyota Motor Corporation“, nurodydama savo lyderystę šioje srityje, paskelbė, kad leis nemokamai naudotis hibridinių ir kitų transporto priemonių, naudojančių elektrifikavimo technologijas, patentais.

Daugelį šių naujovių galima rasti Zaventeme išbandytame naujajame „UX 250h“:

Pasaulinės klasės benzininių variklių efektyvumas

Nors tuo metu „RX 400h“ galingas 3,3 litro V6 benzininis variklis buvo novatoriškas, visiškai naujas „UX 250h“ 2,0 litrų variklis apima inžinerinius laimėjimus, įskaitant greito degimo technologiją, dėl kurios jis yra šiluminiu požiūriu efektyviausias variklis, kuris gali būti bet kurioje kitoje transporto priemonėje. Tam, kad būtų įvertintos naujos technologijos, buvo pravažiuota daugiau nei 10 milijonų kilometrų ir sukurta apie šešiasdešimt skirtingų prototipų.

Ketvirtos kartos hibridinio akumuliatoriaus technologija

Kaip ir „RX 400h“, taip ir „UX 250h“ naudojama prabangaus prekės ženklo įrodyta nikelio-metalo hidrido (NiMH) technologija, tačiau pažangesnė. Akumuliatoriaus celių skaičius buvo

padidintas, realizuojant didelę galią ir aktyviau naudojant akumuliatoriaus energiją, o optimizavus vidinį išdėstymą ir pritaikius kompaktiškesnę aušinimo sistemą, sumažėjo akumuliatoriaus bloko dydis.

Kompaktiškesni, lengvesni ir ypač patiki akumuliatoriai

„Lexus“ naudojo nikelio-metalo hidrido (NiMH) akumuliatorių technologiją, kuri teigė galią daugumai 1,8 milijono hibridų. Ši technologija yra ypač patikima, paprastai tarnaujanti ilgiau nei automobilis ir kurią galima lengviau perdirbti nei kitas akumuliatorių medžiagas. Nuolatiniai „Kaizen“ tobulinimai per pastaruosius 25 metus leido pasiekti, kad šios ekonomiškos akumuliatorių technologijos svoris sumažėtų iki 50%, o dydis – 60%.

Naujai suprojektuota hibridinė transmisija

Nors „RX 400h“ pristatė hibridinę transmisiją, valdančią elektrinius ir mechaninius galios šaltinius, naujajam „UX 250h“ buvo kruopščiai patikrintas kiekvienas elementas, siekiant atrasti būdą, kaip 4-osios kartos agregatą būtų galima padaryti mažesnį ir lengvesnį. Naujas elektrinio variklio, skirto energijos generavimui, ir elektros variklio, skirto važiavimui, išdėstymas dvejose ašyse lėmė kompaktiškesnį ir lengvesnį dizainą. Trinties nuostoliai buvo sumažinti apie 25 %, pakeičiant paprastesnę lygiagrečią veleno pavarą. Kompaktiški naujosios pavarų dėžės matmenys prisideda, kad „UX 250h“ pasiektų savo klasėje geriausią posūkio spindulį. O nauja patobulinta aušinimo sistema pagerina pavarų dėžės sklandų darbą ir padidina jos patikimumą.

Efektyvesnis maitinimo valdymo blokas (PCU)

Gerokai mažesnis ir lengvesnis nei „RX 400h“, naujasis „UX 250h“ maitinimo valdymo blokas montuojamas iškart virš transmisijos, taip suteikiant visai hibridinei sistemai kompaktiškumo, svorio sumažėjimą bei daugiau vietos variklio skyriuje. Galiausiai, naujas pagrindinio valdymo blokas turi pagerintą aušinimo sistemą, kas sumažina sistemos darbo triukšmo lygį.

Daugiau nei 50 % laiko važiuojama į orą neišmetant teršalų

Didžiąją laiko dalį važiuojant judriose miesto vietose, „UX 250h“ pakelia „Lexus“ savaime įsikraunančios hibridinės technologijos pranašumus į naują lygį. Naujausi bandymai Belgijoje su „UX 250h“ rodo, kad net 57 % laiko važiuojama išjungus benzininį variklį, beveik 45 % automobilio varomosios jėgos gaunama iš elektrinio variklio ir 34 % galios, sunaudotos ratams sukti, paprasčiausiai išgauta stabdant ar sulėtinant greitį.

Kompaktiška „E-FOUR AWD“ sistema

Atsižvelgiant į tendenciją važiuoti miesto visureigiu nedidele bekele, „UX 250h“ AWD turi daug mažesnį ir kompaktiškesnį galinį elektrinį variklį, lyginant su dideliu „RX 400h“ 50 kW agregatu. „UX 250h“ visų varančiųjų ratų „E-FOUR“ sistemoje naudojamas atskiras, specialus didelio sukimo momento variklio generatorius, integruotas į galinį diferencialą. Automobilio stabilumo kontrolės (VSC) sistema automatiškai optimizuoja galios pasiskirstymą tarp priekinės ir galinės ašių, kai greitėjama, važiuojama posūkyje ar važiuojama slidžiu paviršiumi.

EKSTERJERAS

Nuo tada, kai buvo pristatytas „RX 400h“, „Lexus“ daug ką pakeitė, ypač pasikeitė jo požiūris į dizainą. Duoklė meistrų įgūdžiams Kyushu gamykloje Japonijoje – gamykloje, specialiai pastatytoje kurti prabangaus prekės ženklo hibridinius modelius. Tuomet pirmieji „Lexus“ hibridai išsiskyrė ratais, priekinėmis grotelėmis, rūko žibintais ir skaidriais galiniais žibintais.

„Nors simbolinė „RX 400h“ forma rodo eleganciją ir klasę, šalia jos „UX 250h“ atrodo žymiai dinamiškesnis su savo išraiškingomis linijomis ir drąsiomis „Lexus“ priekinėmis grotelėmis. Našumo požiūriu man patinka daugybė aerodinaminių patobulinimų ir žema vairavimo padėtis, užtikrinanti dar patrauklesnį važiavimą.“, – komentavo Herwig‘as Daenens‘as.

Stovint šalia savo pradininko, naujasis „UX 250h“ dizainas yra drąsesnis ir atletiškesnis: visa tai pabrėžia ryškus aštrių briaunų kėbulas, „Lexus“ parašo grotelės ir „L“ motyvo trigubi LED žibintai. Gale yra vientisas kombinuotas žibintas, kuris ne tik traukia akį, bet yra ir aerodinamiškai efektyvus. Pelekai yra integruoti į šviesą, kad sumažintų turbulenciją ir padidintų galinį stabilumą posūkiuose bei pučiant šoniniam vėjui. Dabar perkamiausias „Lexus“ modelis Europoje, kompaktiškas visureigis „UX 250h“ padarė savaime įsikraunantį „Lexus“ hibridą prieinamą kur kas platesniam savininkų ratui.

INTERJERAS IR TECHNOLOGIJOS

Erdvus „RX 400h“ salonas vis dar skleidžia nepaneigiamą visureigių prabangos ir rafinuotumo jausmą. Odos apdirbimas, salono apdaila ir visi valdikliai nors ir ilgai naudoti, bet vis dar atrodo lyg automobilis būtų neseniai išriedėjęs iš gamyklos. Taip pat įspūdingas ir „RX 400h“ įrangos sąrašas, pasižymintis tokiomis technologijomis kaip kelių zonų klimato kontrolė, 11 garsiakalbių „Mark Levinson®“ aukščiausios kokybės garso sistema bei HID priekiniai žibintai, kurių jau šiandien nesutiksi nei viename prabangiame automobilyje.

„„RX 400h“ salonas siūlo ir erdvę, ir rafinuotumą, o po 15 metų kasdienio naudojimo vis dar atrodo nepriekaištingai. Įdomu tai, kad Takumi meistrų sukurtas „UX 250h“ interjeras turi daugybę dizaino elementų, kuriuos mes pirmą kartą sukūrėme dar 2010 m. superautomobiliui „Lexus LFA“: vairuotojui pritaikyta kabina bei valdikliai, prie figūros prisitaikančios odinės sėdynės ir LFA įkvėptas vairas – visa tai nuteikė nuotaikingam važiavimui“, – sakė Herwig‘as Daenens‘as.

Labiausiai išsiskiria ryšio technologijų automobilyje pažanga. Kadaise šios technologijos būdavo sutinkamos tik flagmanuose, šiandien „UX 250h“ savininkai mėgaujasi 10,3 colių spalvotu centriniu „Lexus“ media ekranu su 360o „panoraminiu“ automobilio aplinkos vaizdu, ypač dideliu projekciniu ekranu ir 13 garsiakalbių „Mark Levinson® Premium“ erdvinio garso sistema. Nors „RX 400h“ ir buvo pirmasis visureigis, kuriam naudotas integruotas transporto priemonių dinamikos valdymas (VDIM), bet, ko gero, svarbiausia yra tai, kad naujasis „UX 250h“ turi novatorišką saugos sistema „Lexus Safety System +”, į kurią įeina automobilio stabdymo sistema (PCS) su pėsčiojo atpažinimo ir stabdymo perspėjimo sistema (šviesiu/tamsiu paros metu) bei eismo juostoje važiuojančio dviratininko atpažinimo ir perspėjimo sistema (tik šviesiu paros metu).

2020-10-16


Atgal