Nuo 2016 m. „Lexus“ siekia aukštumų unikaliai bendradarbiaudamas su Japonijos čempionu, lenktynių pilotu – Yoshihide Muroya, kuris 2017 m. „Red Bull Air Race“ tapo pasaulio čempionato serijos nugalėtoju. Šios unikalios partnerystės metu Japonijos prabangių automobilių gamintojas naudojasi aeronautikos technologijomis, vykdant „Lexus“ automobilių proveržį. Vienas iš apčiuopiamų šio bendradarbiavimo rezultatų – naujas, aviacijos įkvėptas galinis aptakas, skirtas 2022 m. „LC“ flagmanui kupė.
Siekdami laimėti oro lenktynes, „Lexus“ ir Muroya kurė čempionatą laimėjusius orlaivius, naudodami „Lexus“ technologijas, meistriškumą ir patirtį. „Lexus“ dizaino ir inžinierių komanda padėjo sukurti skrydžio technologijas, kurios pagerino aerodinamiką, aušinimo sistemą ir ergonomiką.
Bendradarbiaujant buvo sukurtos reikšmingos naujovės, įskaitant Muroya valdymo rankeną kabinoje, kurioje įdiegtos „Lexus“ jautrumo technologijos, bei naują orlaivio posūkio manevrą, pagrįstą „Lexus“ aerodinaminiais duomenimis.
Lenktynių pilotas Muroya komentavo: „2017 m., stipriai palaikomas „Lexus“, tapau pirmuoju Japonijos „Red Bull Air Race“ čempionu, o mūsų bendradarbiavimas ir toliau duoda tikrą abipusę naudą“.
„Lexus LC“ naujasis galinis aptakas – iš anglies pluoštu sustiprinto plastiko
2022 m. „Lexus“ flagmanas „LC“ kupė išsiskirs naujuoju anglies pluoštu sustiprintu plastikiniu galiniu aptaku, sukurtu kartu su Muroya. Ši lengva, labai standi ir aptaki detalė maksimaliai padidina aerodinamines charakteristikas ir užtikrina judresnį vairavimą. Dizainas įkvėptas lėktuvo sparnų galiukuose esančių sūkurių, kurie daro įtaką reaktyvinių lėktuvų sparnų konstrukcijoms.
Takumi meistras ir „Lexus“ pagrindinis vairuotojas, Toshiaki Ito, sakė: „Aptako galuose esantys sparneliai pagerino „LC“ valdymą, bet nenaudojant trauką sukuriančios prispaudžiamosios jėgos, nebūtų pasiektas geresnis našumas.“
Aerodinaminiai tyrimai ir plėtra
Per sudėtingus bandomuosius skrydžius su Yoshihide Muroya, „Lexus“ inžinieriai išanalizavo jo lėktuvo sparnų dizainą, kurio dėka mažinamas pasipriešinimas, bei susijusius sūkurius.
„Lexus“ vėjo tunelyje inžinieriai nustatė, kad automobilio dinamiką ant žemės galima pagerinti apsukant galinį aptaką priešinga lėktuvo sparnams kryptimi.
Pagaminta iš anglies pluošto
Kai buvo baigti kompiuteriniai ir vėjo tunelio bandymai, elitinė „Lexus“ dizainerių, inžinierių ir „Takumi“ meistrų komanda pradėjo frezuoti aliuminio prototipą, kuris, kaip ir Yoshi lenktyninio lėktuvo sparnai, vėliau buvo pagamintas iš anglies pluoštu sustiprinto plastiko (CFRC). Ilgas ir plonas, naujasis „LC“ galinis aptakas yra beveik 2 metrų pločio, tačiau labai patvarus ir atsparus deformacijai.
Prieinamas tik per naująją „Lexus Bespoke Build“ programą
Anglies pluošto galinį aptaką galima įsigyti tik naudojantis naująja „Lexus Bespoke Build“ programa (ribotas kiekis). Automobilį gamins „Lexus“ elitinė „Takumi“ meistrų komanda legendinėje „Lexus Motomachi“ gamykloje, kurioje gimė „LFA“ superautomobilis. Pirmą kartą klientai gali patys susikurti išskirtinį „Lexus LC“, o „Lexus Bespoke Build“ programos išskirtinis bruožas – suasmenintas ženklelis, įtaisytas centrinėje konsolėje.
Yoshihide „Yoshi“ Muroya
48 metų Yoshihide „Yoshi“ Muroya (室屋 義秀) yra japonų akrobatinio skraidymo ir lenktynių pilotas. Jis pradėjo mokytis sklandytuvu 1991 m., o sulaukęs dvidešimties metų privačiai išvyko į JAV įgyti piloto licenciją. Tuo pat metu jis tęsė sklandytuvų mokymus Japonijoje, o Australijoje mokėsi skraidymo tolimais atstumais technikos. 2009 m. Muroya buvo pirmasis Azijos pilotas, dalyvavęs „Red Bull Air Race“ pasaulio čempionate, o vėliau 2017 m. tapo pasaulio čempionu. Iki šiol jis sėkmingai dalyvavo apie 170 aviacijos šou.
2022-02-08