Praėjo dešimt metų nuo autentiško superautomobilio „LFA“ gamybos pradžios, kuris atskleidė naują „Lexus“, kaip atsidavusio ir įžvalgaus pasaulinės klasės aukštos kokybės automobilių gamintojo, kryptį.
Nors pačioje pradžioje gamyba apsiribojo tik 500 automobilių, nepaisant viso savo išskirtinumo „LFA“ palikimas turėjo įtakos kiekvienam po jo sukurtam „Lexus“ automobiliui. Tai buvo naujos jėgos pavaros ir medžiagų technologijų pradininkas bei „Takumi“ meistrų rankų darbo pavyzdys gamyboje ir dizaine, kas tapo „Lexus“ apibrėžiančia kokybe.
„LFA“ modelio istorija prasidėjo 2000 m. pradžioje kaip mokslinių tyrimų ir plėtros projektas, skirtas superautomobiliui gaminti. „Lexus“ vyriausiajam inžinieriui Harahiko Tanahashi buvo suteikta laisvė ir galimybė dirbti su naujausiomis medžiagomis bei procesais. Šis „švaraus lapo“ metodas atkartojo flagmano „LS“ istoriją, kada „Lexus“ perrašė iki tada nusistovėjusias prabangių automobilių taisykles.
2001 m. prie komandos prisijungė profesionalus vairuotojas Hiromi Naruse, kad savo įgūdžiais įrodytų „LFA“ pasiektus valdymo ir charakteristikų tikslus. Ankstyvojoje stadijoje
buvo nustatyta 500 pagrindinių tobulintinų sričių, pradedant pakabos konstrukcija ir baigiant vairo forma, kurių kiekviena detalė turėjo būti tobula. Pirmasis prototipas buvo baigtas 2003 metais ir pirmieji bandymai vyko Niurburgringo legendinėje lenktynių trasoje Nordschleife, kuri vėliau tapo „LFA“ plėtros lopšiu.
„Lexus“ naujojo dizaino kūrinys buvo atskleistas 2005 m. Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje Detroite, o po dvejų metų sekė artimesnis gamybai koncepcinis automobilis. 2008 metais „LFA“ dalyvavo alinančiose 24 valandų lenktynėse Niurburgringo trasoje. Tai buvo sunkiausias įmanomas automobilio eksploatacinių savybių ir kokybės patikrinimas, 2009 m. Tokijo automobilių parodoje leidęs „Lexus“ patvirtinti šio modelio gamybą.
Gamyba prasidėjo moderniausioje „Lexus“ gamykloje „Motomachi“ 2010 m. pabaigoje. Buvo toks preciziškas atsidavimas inžinerijai, jog buvo gaminamas tik vienas automobilis per dieną, kiekvieną variklį surinkinėjant tik vienam technikui, ir jį pažymint išgraviruota lentele su automobilio pagaminimo numeriu.
„LFA“ modelis pasižymėjo daugybe nuostabių ir revoliucinių savybių. Jo šerdis – visiškai naujas 4,8 litro V10 variklis, pagamintas kartu su „Yamaha“ specialistais. Nors jis buvo mažesnis ir turėjo mažiau cilindrų nei kitų konkurentų superautomobiliai, jo našumas buvo išskirtinis – maksimali galia, 560 DIN AG, siekė prie 8700 aps./min. Automobilio variklis sumontuotas priekyje, varomas galiniais ratais, jo maksimalus greitis – 325 km / h ir gali 100 km / h greitį pasiekti vos per 3,7 sekundės.
Sumažinti automobilio svorį buvo būtina charakteristika, kuri išpildyta originalioms koncepcijoms naudojant ne aliuminį, o anglies pluoštu armuotą plastiką (CFRP). Ši tvirta, bet lengva kompozicinė medžiaga buvo naudojama didžiajai kėbulo daliai bei keleivio kabinoje. Nuo to laiko ši medžiaga buvo naudojama ir kituose „Lexus“ modeliuose, įskaitant „GS F“ ir „RC F“, kurie yra išskirtiniai „Lexus“ asortimento „F“ modeliai. Stabdymo jėga turėjo būti tokia pat efektyvi kaip ir pavara, todėl buvo naudojami aukštos kokybės keraminiai stabdžių diskai.
„LFA“ siūlė išskirtinę „Nürburgring Package“ versiją, kuri buvo perprojektuota siekiant maksimaliai padidinti automobilio potencialą trasoje. Remiantis tiesiogine lenktynių automobilio patirtimi, ši versija įgijo tvirtesnę pakabą, lengvesnius kaltinius lengvojo lydinio ratlankius su specialiomis padangomis bei turėjo papildomas aerodinamines savybes: naują priekyje esantį spoilerį, šonines priekinio buferio detales bei fiksuotą „GT“ stiliaus aukštą galinį spoilerį maksimaliam prispaudimui prie kelio dangos. Automobilio prošvaisa buvo sumažinta 10 mm, tad automobilis dar labiau sužemėjo. Norint kompensuoti papildomą pasipriešinimą, variklio galia buvo padidinta iki 570 DIN AG.
Šios versijos automobilių buvo vos 50, kiekvienam savininkui suteikiant profesionalius mokymus ir metinį vairavimo Niurburgringo trasoje leidimą. Šio modelio kokybė buvo patvirtinta 2011 metais, kada buvo pasiektas naujas „Nordschelife“ rato rekordas važiuojant serijiniu automobiliu, kurį vairavo Akira Ida.
Paskutinis žodis apie „LFA“ modelį turėtų būti skirtas Harahiko Tanahashi – žmogui, kuris įgyvendino svajonę. Jis paaiškino: „Aš ketinau sukurti superautomobilį, kurio variklio garsas, jausmas apsisukant, valdymas ir stabilumas – kaip vienybė vairuotojui teiktų šią būseną.“ Paklaustas, apie kokią būseną kalbama, jis tiesiog atsakė „euforija“.“
Turėti „LFA“ – tai nedaugelio žmonių privilegija. Tačiau kiekvienas turi galimybę pasigaminti savo superautomobilį, popierinį „Lexus LFA“, atsispausdinęs ir origami pagalba – visą reikalingą medžiagą rasite galerijoje.
2021-01-12