Tobuliems raitelio ir žirgo santykiams, norint perduoti komandas, tereikia mažų, tikslių vadelių judesių. Būtent tokį tiesioginį, emocinį ryšį „Lexus“ ir siekė sukurti savo visiškai naujo prabangaus „NX“ visureigio vairuotojo kabina.
Koncepcija pavadinta „Tazuna“ – japonų kalbos žodžiu, reiškiančiu arklio vadeles – ir pirmą kartą panaudota serijiniame „Lexus“ automobilyje.
Tikslas yra padėti vairuotojui sutelkti dėmesį į vairavimą: „rankos ant vairo, akys – į kelią“. Tai paprastas principas, tačiau norint tai pasiekti reikia suderinti daugybę skirtingų elementų – nuo vairuotojo padėties prie vairo iki skirtingų valdiklių formos ir vietos bei būdo, kuriuo perduodami svarbūs transporto priemonės ir kelionės duomenys.
Takeaki Kato, „NX“ vyriausiasis inžinierius, paaiškina: „Mes iš naujo apibrėžėme idealią kabinos erdvę kaip kontakto tarp vairuotojo ir transporto priemonės tašką, siekdami sukurti dizainą, kuris leistų užmegzti gilesnį ir intuityvesnį ryšį ir tiksliau valdyti transporto priemonę.“
Sėskite prie naujojo „NX“ vairo ir iškart pajusite, ką reiškia „Tazuna“ koncepcija. Į žmogų orientuotas dizainas sujungia duris, prietaisų skydelį ir centrinę konsolę į vieningą kabiną, kuri suteikia intuityvią prieigą prie valdymo elementų ir informacijos minimaliais rankų judesiais ir akimis.
Pagrindiniai informacijos šaltiniai – daugialypės informacijos ir prietaisų ekranai, multimedijos ekranas ir priekyje esantis ekranas yra išdėstyti taip, kad juos būtų galima perskaityti akimirksniu, naudojant didelės raiškos grafiką. Sumažintas fizinių jungiklių skaičius ir jie sugrupuoti pagal funkcijas, o su vairavimu susiję valdikliai yra arčiausiai.
Nauji jutikliniai jungikliai ant vairo gali būti pritaikyti, kad galėtumėte valdyti pageidaujamas funkcijas ir jums nereikės žiūrėti į vairą, kad surastumėte reikiamą valdiklį – palietus jungiklį, jo veikimas rodomas priekinėje dalyje arba multimedijos ekrane.
Kontroliavimo ir ryšio su automobiliu jausmą taip pat perteikia vairuotojo sėdynės, vairo, pavarų perjungimo svirties ir pedalų forma, apibrėžta kreipiant dėmesį į detales. Pavyzdžiui, priekinės sėdynės šoninės atramos turi išpjautas vietas, todėl valdant valdiklius nėra nepatogumų alkūnėms. Naujojo vairo formą ir skerspjūvį tiksliai nustatė „Lexus“ „Takumi“ meistrai, kad būtų užtikrintas idealus sukibimo pojūtis – pagrindinis vairuotojo ir automobilio jungties taškas. Pavarų perjungimo svirtis taip pat yra kompaktiška ir pasvirusi patogiu kampu.
Vairuotojų sudėjimai skiriasi, todėl „Tazuna“ kabiną galima pritaikyti taip, kad būtų patogu ir lengva valdyti visiems, naudojant platų vairuotojo sėdynės ir vairo galios reguliavimo diapazoną. „Lexus“ taip pat ištyrė skirtingus žmonių iš viso pasaulio pasiekiamumo matavimus „nuo peties iki pirštų“, kad apskaičiuotų optimalų dizainą. Vienas iš to rezultatų buvo pailginti centrinę konsolę – tai dar vienas „Lexus“ į žmogų orientuoto dizaino pavyzdys.
Po pristatymo visiškai naujajame „NX“ modelyje „Tazuna“ koncepcija bus pritaikyta būsimuose modeliuose, todėl intuityvus valdymas taps pagrindine „Lexus“ vairavimo patirties dalimi.
2021-12-13