Pirmasis visiškai elektrinis „Lexus“ modelis „UX 300e“ atvyko į Lietuvą. Puikios jo valdymo savybės paliks įspūdį kiekvienam kartu su tyla interjere ir kruopščiai nudailintomis detalėmis. Elektromobilį, kuris kurtas remiantis ilgalaike elektrinių pavarų kūrimo patirtimi, jau galima išbandyti.
„UX300e“ yra naujausias 2019 metais „Lexus“ pristatytos kompaktiškųjų krosoverių šeimos narys. Per beveik dvejus metus „UX“ labai greitai tapo Europoje perkamiausiu „Lexus“ modeliu (iš viso parduota daugiau nei 30 tūkst.). Tai lėmė rekordinę „Lexus“ 4,3 proc. segmento rinkos dalį.
Kurdami naująjį „UX 300e“ kompanijos inžinieriai išsaugojo išskirtinį modelio dizainą ir naudingąsias miesto visureigio savybes, kartu sutelkė dėmesį į baterijų energija varomo elektromobilio privalumus.
„Kuriant „UX 300e“ sėkmingai pasitelkta 15 metų skaičiuojanti „Lexus“ elektrifikacijos lyderystė. Šiuo metu visame pasaulyje važinėja per 1,8 mln. elektrifikuotų hibridinių „Lexus“ automobilių, iš kurių 450 tūkst. rieda Europos keliais. Tokia inžinerijos patirtis buvo efektyviai išnaudota elektrinės pavaros sudedamosioms dalims ir baterijoms kurti, sklandžiai gamybai užtikrinti.
„UX 300e“ modelis buvo kuriamas ypač kantriai, nes ir mažiausia detalė turi atitikti aukštus kokybės lūkesčius, žmonių keliamus šiam prekės ženklui“, – komentavo „Lexus Baltic“ vadovas Raigo Kaseorgas.
Tyliai ir efektyviai
Naujos Lietuvoje debiutuojančio „UX 300e“ elektrinio variklio išvystoma 150 kW / 204 AG galia perduodama į priekinius ratus. Tai suteikia automobilio vairuotojui natūralių, tačiau žvalių pagreitėjimo pojūčių: nuo 0 iki 100 km/val. galima įsibėgėti per 7,5 sekundės, o maksimalus krosoverio greitis siekia 160 km/val.
Variklio, srovės keitiklio, 54,3 kWh talpos akumuliatoriaus ir kitų pavaros įrenginių efektyvumas didintas iki maksimumo. Taigi užtikrinta naši „UX 300e“ sistema ir iki 300 km viena įkrova nuvažiuojamas atstumas.
Nors apskritai elektromobiliai yra tylūs, „UX 300e“ kūrėjai pasirūpino dar geresne specifinio išorės triukšmo (pavyzdžiui, vėjo švilpesio ar smulkių akmenukų barškėjimo į kėbulą) izoliacija, kuri dar labiau išryškėja nutilus variklio gausmui bei transmisijos ūžesiui.
Inžinieriai taip pat sutelkė dėmesį į važiavimo garsus – aktyvioji garso valdymo (ASC) sistema adekvačiai perduoda natūralius aplinkos garsus, kad vairuotojas geriau suprastų, kokiomis sąlygomis važiuoja.
Valdymo funkcijos telefone
Kaip ir kiti šios šeimos modeliai, „UX 300e“ sukurtas pritaikius naująją „Lexus“ GA-C (angl. Global Architecture-Compact) platformą. Dėl lengvos, tačiau itin tvirtos konstrukcijos, žemo elektromobilio svorio centro ir rafinuotų pakabos nustatymų daugiau tikslaus vairavimo, valdymo galimybių ir važiavimo komforto.
Į „UX 300e“ taip pat įdiegtos naujausios jungiamumo technologijos. Susieję elektromobilį su savo išmaniuoju telefonu ir naudodami „Lexus Link“ programėlę, vairuotojai gali bet kada nuotoliniu būdu patikrinti akumuliatoriaus įkrovą ir nuvažiuojamą atstumą.
Kasdienių kelionių detalėms dėliotis taip pat galima pasitelkti įkrovimo valdymo funkcijas, pavyzdžiui, vairuotojo įspėjimą, kai elektromobilis bus iki galo įkrautas, arba įkrovimo planavimo įrankį, leidžiantį nustatyti krovos ciklus, tinkamiausias sąlygas: prieš išvyką, kai pigesnė elektra ar tiesiog naktį.
Programėlė taip pat leidžia nuotoliniu būdu valdyti automobilio klimato sistemą.
Kiekvienam modeliui suteikiama dešimties metų garantija baterijai bei nemokami techniniai aptarnavimai 5 metų arba 100 000 km laikotarpiui. „UX 300e“ gali būti užsakomas su „Comfort“, „Premium“ arba „Luxury“ įranga, modelio kaina Lietuvoje prasideda nuo 49 900 Eur.
2021-05-24