fbpx
slider

Skraidanti „ALTO“ dizaino koncepcija laimėjo „Lexus“ mentorystės programą

„Lexus“ dizaino iššūkį, siekiant įsivaizduoti, kaip prabangus mobilumas galėtų vystytis 2040 m., laimėjo „ALTO“ – radikali asmeninės, pasaulį primenančios skraidančios transporto priemonės koncepcija.

Jaunojo dizainerio Richard‘o Newman‘o darbas buvo atrinktas iš šešių „Lexus“ 2040: the Soul of Future Premium“ programos finalininkų. Projektas, kurį „Lexus“ pristatė kartu su Karališkuoju meno koledžu (RCA) Londone, paskatino koledžo Pažangaus mobilumo dizaino centro (IMDC) magistrantūros studijų studentus ištirti naujas transporto priemonių architektūras, kurios atitiktų Europos miesto gyvenimo ir visuomenės pokyčius ir leistų iš naujo įsivaizduoti, kokį vaidmenį „Lexus“ galėtų atlikti, būnant prabangiu mobilumo prekės ženklu.

„ALTO“ yra vandeniliu varoma VTOL (vertikalaus kilimo ir nusileidimo) transporto priemonė, kurios pakabos tipo forma yra įkvėpta oro balionų ir augalų terariumų. Newman‘as žiūri į ateitį, kurioje technologijos taps įprastu reiškiniu, nebebus laikomos prabanga; vietoj to žmonės vertins „kasdienybės šventę“ kaip aukščiausios kokybės patirtį. Transporto priemonę jis apibūdina kaip „papuošalus danguje, t.y. kaip debesies auskarą“, kurio išorę galima individualizuoti. Dizaino funkcionalumas taip pat leidžia sklandžiai prisiparkuoti prie pastatų šonų.

„Norėjau sukurti tai, kas būtų gana sudėtinga, kas priverstų pakelti antakius, bet taip pat priverstų žmones šypsotis“, – sakė Richard‘as iš Koventrio, JK. „Pasirodė, kad tai gana organiškas projektavimo procesas, o pakeitimai, kuriuos turėjau atlikti, tapo akivaizdūs programos eigoje, atsižvelgiant į „Lexus“ dizainerių indėlį.

Į šešių mėnesių programą buvo įtrauktos kuravimo ir vertinimo sesijos su Ian‘u Cartabiano ir Lance’u Scott‘u, atitinkamai „Lexus“ Europos dizaino studijos ED2 prezidentu ir vyresniuoju vadovu , kartu su prof. Dale‘u Harrow, IMDC pirmininku ir dr. Chris‘u Thorpe, RCA, pažangaus mobilumo programos vadovu. Nugalėtoją padėjo išrinkti ir prie jų vertinimo komisijoje prisijungę dizaino autorius ir komentatorius Nargess‘as Banks‘as bei vyresnieji „Lexus Europe“ atstovai. 

Kovo 15 d. IMDC vykusioje ceremonijoje dizaineriai asmeniškai pristatė savo darbus teisėjams. Be nugalėtojo, buvo apdovanoti du prizininkai: Zhenyu Kong (Kinija) už „Lexus #Units“ ir Ben‘as Miller‘is (Kanada) už „Crucible“.

Unikalus „Lexus #Units“ dizainas, įkvėptas pakrančių užtvarų formos. Jis yra labai lankstus ir gali sumažinti savo pėdsaką, kad prisitaikytų prie siaurų kelių. Interjerą galima individualizuoti

naudojant „blockchain“ technologiją, todėl NFT meno kūrinius galima pasiimti į kelionę. „Lexus #Units“ patenkina Alfa kartos saviraiškos įvairovės troškimą, pasinaudodama socialinių tinklų populiarumu dalijantis nuomonėmis ir emocijomis. Transporto priemonę galima susieti su kitomis transporto priemonėmis ir naudoti kaip projektorių, pvz., virtualiai prisijungti prie koncertų ar vakarėlių.

„Crucible“ yra vandeniliu varoma gelbėjimosi transporto priemonė, kuri skirstoma į skirtingus naudojimo scenarijus ir kontekstus. Jis atskiria turimą prabangų saloną nuo technologijų, kad būtų sukurta nerūpestinga ir individualizuota paslauga. Permainingas interjeras gali būti pritaikytas bet kokiai konfigūracijai, kad būtų užtikrintas sklandus komfortas ir netgi gali būti įrengtas namuose. Naudotojai gali pasirinkti skirtingas transporto priemones darbo dienoms ir savaitgaliams, kai norisi keliauti ir susitikti su kitais. Atsižvelgdamas į „Lexus“ dizaino užuominas, Miller‘is iš naujo interpretavo „Lexus“ verpsto formos groteles ir sukūrė lengvą ir erdvų automobilį, į kurį lengva įlipti ir iš jo išlipti, o patogumui šias groteles galima atlošti.

Lance’as Scott‘as sakė: „Visi dizaineriai mus sužavėjo savo mąstymu, idėjomis ir fantazijos platumu. Tai, ką jie sukūrė, buvo ne tik fantazija, bet ir pagrįsta faktiniu tyrimu, ką „premium“ gali reikšti ateities visuomenėje, ir jie tai ekstrapoliavo, kad sukurtų kažką labai pažangaus. Richard‘o Newman‘o laimėjęs projektas buvo labai gerai apgalvotas ir atliktas. Jo teigiamas, optimistiškas požiūris į „Lexus“ ateitį yra tai, ko mes norime savo prekės ženklui, o tai gali sukelti šypseną kiekvieno veiduose. 

Profesorius Dale’as Harrow‘as komentavo: „Tai buvo labai naudingas projektas visiems dalyvaujantiems, o su „Lexus“ galėjome išnagrinėti gilias mobilumo problemas, susijusias su ateities gyvenimo būdu ir produktais. Rezultatai rodo, kaip jaunieji dizaineriai giliai mąsto apie mobilumo problemas ir į projektą atsineša savo kasdienę patirtį iš įvairių kultūrinių sluoksnių.

Etienne‘as Plas‘as, „Lexus“ produktų komunikacijos vyresnysis vadovas, sakė: „Kaip prekės ženklas, mes aktyviai skatiname ir remiame naujų dizaino talentų ir mąstymo ugdymą. Šis projektas pateikė intriguojančių ir įdomių naujų idėjų apie tai, kaip „Lexus“ galėtų tobulėti kaip prekės ženklas, atitinkantis kintančius mobilumo reikalavimus ir suvokimą, ką reiškia „premium“.

2022-03-26


Atgal