Elektrinis „Lexus UX 300e“, kuris bus pristatytas pasirinktose Europos rinkose šių metų gale, suderina pasaulinės klasės komfortą ir tylumą su dinamišku, aštriu ir smagiu vairuoti charakteriu. Glaudžiai bendradarbiaudami su Takumi meistrais, „UX 300e“ inžinierių komanda sukūrė daugybę naujų technologijų, skirtų suteikti unikalią „Lexus Electrified“ vairavimo patirtį.
Tam, kad užtikrintų pirmojo vien elektra varomo automobilio pasaulinės klasės kokybę, būdingą kiekvienai „Lexus“ mašinai, gamintojas „UX 300e“ modelį surinkinėja apdovanojimus pelniusioje Japonijos „Kyushu“ gamykloje, iš kurios išrieda ir elektrifikuoti hibridiniai „Lexus“ modeliai. Automobilių gamybą prižiūri garsieji „Takumi“ meistrai – amatininkai. Šis titulas yra suteikiamas tam tikros srities ekspertams, kurie savo darbui yra paaukoję mažiausiai 60 000 valandų mokymosi ir praktikos arba 8 valandas per dieną, 250 dienas per metus ir 30 metų.
Aukščiausio lygio vyriausiojo inžinieriaus Takashi Watanabe išsikeltas tikslas buvo pasiekti nepaprastai rafinuotą vairavimą elektra. Daug lemia žemas automobilio svorio centras – tai savybė, pasiekta akumuliatorių įmontavus po transporto priemonės kėbulu, elektrinį variklį žemiau variklio skyriuje ir panaudota specialiai sustiprinta, tačiau lengva UX platforma (GA-C).
Pirmiausia automobilis buvo išbandytas profesionalių Takumi vairuotojų Japonijos keliuose ir bandymų trasose, o galutinai „UX 300e“ pakaba buvo sureguliuota Europos keliuose, tam, kad būtų užtikrintas tinkamas ratų sukimo greitis ir slopinamas bet koks nepatogus amortizavimas. Šių bandymų metu buvo sukurti specialūs amortizatoriai, kurie suteikia linijinį vairavimo pojūtį ir kontroliuoja automobilio padėtį.
Atsižvelgiant į patyrusių vairuotojų ekspertų atsiliepimus, buvo sustiprinta vairo pavaros konstrukcija, kad būtų pasiektas tikslus vairavimas.
„UX 300e“ suteikia išskirtinai tikslias ir rafinuotas „Lexus“ vairavimo charakteristikas, užtikrinant papildomą reagavimą tuo metu, kai vairuotojas pradeda sukti.
Specialiai „UX 300e“ sukurti priekiniai ir galiniai ventiliuojami diskai pagerina visų elektra varomų „Lexus“ stabdžių charakteristikas, o pasirinktinos 17 ir 18 colių padangos išryškina elektromobilių kokybę, tylumą ir išskirtinį valdymo stabilumą.
Visiškai nauja UX 300e modelio BEV transmisijos sistema turi didelės galios (150 kV arba 204 DIN hp) elektrinį variklį/generatorių, varantį priekinius ratus. Dėl to automobilis pasižymi natūralia, bet staigia akseleravimo savybe, kuria užtikrinamas 160 km/val. greitis, o nuo 0 iki 100km/val. greitis pasiekiamas per 7.5 sekundes.
„Pirmasis vien elektra varomas „Lexus“ automobilis ypatingai pranašus tuo, kad jo gamintojas yra vienas iš lyderių akumuliatorių valdymo, galios reguliavimo bei elektrinio variklio srityse. Pasitelkus unikalią „Lexus“ patirtį, įgytą nuo 2005m. surinkus 1.7 milijono elektrifikuotų hibridinių automobilių, naujasis UX 300e modelis atspindės šio prekinio ženklo kokybę ir patikimumą“, sako „Lexus Baltic“ vadovas Raigo Kaseord.
Glaudžiai bendradarbiaudama su „Lexus“ ekspertais – profesionaliais „Takumi“ meistrais, „UX 300e“ inžinierių komanda išvystė naujų technologijų, sukurtų būtent elektrinėms mašinoms, spektrą.
Pagreičio charakteristikos taip pat buvo optimizuotos atsižvelgiant į vairavimo mieste sąlygas.
„Lexus“ inžinieriai taip pat sukūrė kompaktišką naują transmisiją, kad naujojo „UX 300e“ vairavimo charakteristikos būtų lyderės šioje klasėje. Sklandaus važiavimo užtikrinimui taip pat pristatyti ir nauji patobulinimai, tokie kaip krumpliaračio dantų paviršiaus šlifavimas ir optimizuota tepimo sistema.
Akumuliatoriaus elementų oro aušinimo sistema
Naujajam modeliui „Lexus“ taip pat išvystė akumuliatoriaus elementų oro aušinimo sistemą, kuri yra saugesnė ir lengvesnė nei vandens aušinimo sistemos. Kai atvėsęs oras cirkuliuoja
akumuliatoriaus paketo viduje, stabilus jo pajėgumas gali būti pasiekiamas net važiuojant labai greitai, o taip pat trumpų, pakartotinų įkrovimų metu. Dirbdama su salono oro kondicionieriumi, sistema pagerina automobilio veikimą, akumuliatoriaus naudojimo trukmę ir įkrovos veiksmingumą.
Patikimumas taip pat buvo labai svarbus, tobulinant akumuliatoriaus kaitinimo sistemą. Kaitinimo elementai, esantys po kiekvienu akumuliatoriaus moduliu, sumažina šalto oro poveikį vairavimo intervalui ir užtikrina pilną automobilio pajėgumą nuo pat starto.
Tiksliai sukonstruota elektrinių automobilių pavarų sistema
Itin kompaktiška naujoji pavarų sistema su trijų velenų išsidėstymu ir pavarų redukcijos mechanizmu, leidžiančiu išvystyti aukštą variklio greitį, užtikrina lygių neturintį transmisijos veikimą ir žemą triukšmingumo lygį.
Nors BEV akumuliatoriai jau ir taip yra tylūs, UX 300e modelis garantuoja papildomą izoliavimą ir prislopina išorinį triukšmą, pavyzdžiui, vėjo ar akmenėlių, kurį kitomis sąlygomis būtų lengva pastebėti. „Lexus“ dėmesys garso valdymui leidžia vairuotojui mėgautis patogia ramybe salone.
Naujojo „UX 300e“ galios valdymo blokas (PCU) skirtas sklandžiam važiavimui, užtikrinančiam lengvą vairavimą su minimaliu akceleratoriaus panaudojimu. „Lexus“ inžinieriai pažengė taip toli, kad sklandus pagreitis būtų užtikrintas net tada, kai vairuotojo akceleratoriaus pedalas yra šiek tiek netikslus. Be to, patogesniam važiavimui nereguliarūs automobilio greičio svyravimai sumažinami net kintant kelio dangai. Siekiant puikaus valdymo važiuojant mieste „stop-and-go“ principu ir važiuojant vingiuotais keliais, „UX 300e“ lėtėjimą galima valdyti keturiais lygiais naudojant vairo perjungiklius, esančius už vairo.
Naujai išvystytas ličio-jonitinis akumuliatorius
UX 300e yra varomas naujo, padidintos galios 54.3 kilovatvalandžių akumuliatoriaus, kuris pasiekia 400 km ribą NEDC cikle, atitinkančią 300 kilometrų tikslinį intervalą WLTP cikle. Įmontuotas po salono grindimis ir užpakaline sėdyne tam, kad užtikrintų žemą gravitacinį centrą, iš 288 elementų sudarytas ličio-jonitinis akumuliatoriaus paketas prisideda prie erdvumo ir praktiškumo, kurio tikimasi iš miestui pritaikyto automobilio.
Tam, kad parodytų savo pasitikėjimą vien elektra varomų automobilių technologija, „Lexus“ siūlo dešimties metų (arba iki 1 000 000 km) pratęstą priežiūrą visiems funkciniams BEV (Akumuliatorinės elektrinės transporto priemonės) defektams ir pajėgumo sumažėjimui žemiau 70%, jeigu reguliarūs techniniai patikrinimai, numatomi automobilio priežiūros programoje, yra atliekami per „Lexus“ tinklą.
„UX 300e“ turi puikiai suprojektuotą pavarų selektorių. Pakeitus įprastą pavarų perjungimo svirtį į naująją, dabar ši tilps vairuotojo delne ir bus pritaikyta naujausia „Lexus“ „Shift-by-wire“ technologija, kuri sukurs aukščiausios kokybės pojūtį valdant automobilį. Be to, šio veiksmo eiga buvo sutrumpinta tam, kad būtų galima greitai perjungti pavaras.
„Naujajam „UX 300e“ krosoveriui sukūrėme elektrifikuotą vairavimo patirtį, būdingą tik „Lexus“, – sako vyriausiasis inžinierius Takashi Watanabe.
„Tūkstančiai valandų, kurias investavo Takumi vairavimo ekspertai, nulėmė dinamišką patobulinimą, kuris nustato naują segmento standartą.“
2020-06-02